فرج الله رجبی با بیان اینکه جامعه مهندسی به جزیره‌های جدا از هم تبدیل شده اند، گفت: ادامه این رویه هیچ گاه به نفع حوزه مهندسی کشور نخواهد بود.

جامعه مهندسی به جزیره‌های جدا از هم تبدیل شده است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، فرج الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در جشنواره چهره سال ۹۷ راه و ساختمان گفت: در حال حاضر جامعه مهندسی به جزیره‌های جدا از هم تبدیل شده اند که این رویه هیچگاه به نفع حوزه مهندسی کشور نخواهد بود.

وی افزود: در جامعه ما سال هاست که مهندسان همیشه خود به عنوان چهره سال مطرح بوده اند و لازم است که در سال جدید جامعه مهندسی به یک تشریک مساعی برسند.

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه این تشریک مساعی می‌تواند از جمعه مهندسان حمایت کند، اظهار داشت: اگر این اتفاق نیفتد و این تشریک مساعی صورت نگیرد، مهندسان آسیب می‌بینند و عملکرد جزیره‌ای ادامه می‌یابد.

انتقاد وزیر اسبق راه از بی‌برنامگی دولت در رفع بیکاری گسترده مهندسان

در ادامه این جشنواره، احمد خرم وزیر اسبق راه و ترابری نیز تصریح کرد: در حال حاضر در بین جامعه تحصیل کرده کشور، بی‌بهره‌ترین قشر، قشر مهندسی در هفت رشته ساختمان است.

وی با ابراز تأسف از اینکه از بین ۶۰۰ هزار مهندس در هفت رشته مهندسی، بیش از ۴۵۰ هزار نفر از مهندسان در رشته‌های مرتبط با تحصیلات خود، کار نمی‌کنند و یا بیکار هستند، از بی برنامگی دولت برای اشتغال جامعه مهندسان کشور انتقاد کرد.

خرم افزود: متأسفانه دولت و حاکمیت برنامه‌ای برای اشتغال مهندسان و صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر ندارد.

وزیر اسبق راه و ترابری بیان کرد: امتیازاتی که در کشور ما برای صدور خدمات فنی و مهندسی داده می‌شود معادل با یک دهم کشور همسایه یعنی ترکیه است و متأسفانه با این امتیازات، صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر بسیار سخت است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.