معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: در راستای تحقق شهر هوشمند اولین شهرداری الکترونیک را به صورت پایلوت در کشور در دو منطقه شهرداری مشهد افتتاح خواهیم کرد.

اردیبهشت ۹۸، اولین شهرداری الکترونیک در مشهد افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، شهریار آل شیخ در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های خارجی افزود: براساس این طرح که به صورت پایلوت و برای اولین بار در کشور اردیبهشت ماه ۹۸ اجرا می‌شود، درهای دو منطقه از مناطق شهرداری مشهد بسته و تمامی کارها الکترونیک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مشهد با ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار جمعیت دومین شهر پرجمعیت کشور است، اظهار کرد: در کنار این جمعیت هر ساله حدود ۳۰ میلیون زائر نیز به مشهد سفر می‌کنند که در ایام پیک دو برابر جمعیت شهر در مشهد جمعیت حضور دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اضافه کرد: به بیشتر شهرهای کشور که سفر می‌کنید شب‌ها با حضور در شهر احساس دلتنگی می‌کنید اما با توجه به فعالیت تعداد زیادی از فروشگاه‌ها به ویژه در مبادی اطراف حرم مطهر شهر مشهد شبها نیز زنده است که ویژگی‌های یک شهر زائرپذیر است.

آل‌شیخ ادامه داد: قبل از این نیز مشهد شهری سرمایه‌پذیر بود اما این سرمایه‌گذاری بیشتر درحوزه اقامتی بود اما اکنون در حوزه گردشگری سلامت و تفریحی نیز سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه شهر مشهد در حوزه هوشمندسازی نیز پیشرو است، تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات خوبی در راستای هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل انجام شده و پرداخت‌ها در اتوبوس، قطارشهری و تاکسی از طریق کیف الکترونیک، NFC و کیوآر انجام می‌شود.

وی گفت: همچنین در حوزه نوآوری و کسب و کارهای نوآورانه نیز اقدامات خوبی از سوی شهرداری مشهد انجام شده و در این راستا مرکز نوآوری شهری را راه‌اندازی کرده‌ایم.

آل شیخ به ارتباطات بین‌المللی شهرداری مشهد نیز اشاره کرده و افزود: در راستای توسعه سرمایه‌گذاری اقتصادی و تبادل تجربیات ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و عراق داریم.

گفتنی است همچنین در این نشست خبرنگاران رسانه‌های خارجی ضمن تقدیر از اقدامات مدیریت شهری مشهد در حوزه‌های مختلف هوشمند سازی، حمل و نقل، خدمات شهری و فرهنگی مشهد را با وجود حضور هرساله تعداد زیادی زائر در مشهد قابل توجه دانسته و بر این نکته تاکید داشتند که طی چند باری که برای تهیه گزارش و یا حضور در همایش‌ها به مشهد سفر کرده‌اند این شهر نسبت به قبل پیشرفت قابل توجه‌ای داشته است.

منبع: شهرداری مشهد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.