وزیر دفاع گفت: چند سال جنگ به ما آموخت که باید قدرت داشته باشیم تا اجازه ندهیم کسی به کشور ما تجاوز کند.

امیر حاتمی: جنگ به ما آموخت که قدرتمند باشیم

 به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز(سه‌شنبه)، در همایش بین‌المللی مین زدایی بشردوستانه، که در تهران برگزار شد، «مین زدایی» را نماد بشر دوستی عنوان کرد و گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از سرزمین‌های کشور ما آلوده به مین و سلاح‌های شیمیایی شد و آن سلاح‌ها را هم کسانی به رژیم بعثی دادند که مدعی حقوق بشر هستند.

وزیر دفاع با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ریشه‌های این آلودگی‌ها، اظهار داشت: ما برای پاک سازی این آلودگی‌ها در مقاطع مختلف تلاش‌های بسیاری کردیم که شاهد آن تقدیم ۹۳ شهید و بیش از ۱۲۵ نفر است.

حاتمی گفت: متاسفانه در این سال‌ها ما از علم، تجربه و دانش کسانی که می‌توانستند به ما کمک کنند محروم بودیم اما این محرومیت‌ها، مثل تحریم‌هایی است که علیه کشور ما اعمال شد، نتوانست جلوی پیشرفت ما را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما به تجهیزات خوبی در اختیار داریم و از علم و تجربه بالایی در مین‌زدایی بهره مندیم که اینها همه با هزینه های زیاد به دست آمده اما با این حال حاضریم همه این توانایی ها را به اشتراک بگذاریم.

وزیر دفاع گفت: خوشحالم که بخش‌هایی از سازمان ملل به کشور ما کمک می‌کنند ولی بخش‌های دیگر آن سازمان همچون شورای امنیت وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند و علاوه بر آن تدبیر اشتباه می‌کنند.

حاتمی ادامه داد: اینکه آنها می‌گویند ما نباید موشک و قدرت دفاعی داشته باشیم و از طرف مقابل اجازه می‌دهند کسانی که بزرگترین کارخانه‌های اسلحه سازی را دارند آزادانه منطقه ما را مملو از تسلیحات کنند.

وی بیان کرد: جنگ به ما آموخت که باید قدرت داشته باشیم تا اجازه ندهیم کسی به کشور ما تجاوز کند.

وزیر دفاع تاکید کرد: تنها راهی که وجود دارد مقاومت در برابر این زیاده خواهی ها است و اگر اینطور شود جنگ‌ها دیگر صورت نمی‌گیرند و سلاح شیمیایی و مین دیگر در کار نخواهد بود.

حاتمی افزود: معتقدم جهان عاری از مین، مهمات و آثار به جا مانده از جنگ‌ها نیازمند اراده و عزم جدی و همکاری همه کشورها برای پاکسازی منطقه‌های آلوده است.

وی در پایان ابراز امیدوار کرد که با برگزاری چنین نشست‌هایی با تبادل تجارب و همکاری‌های بیشتر، به روش‌های پیشگیری از تبعات آلودگی‌ها دست پیدا کنیم و اضافه کرد که مخاطب چنین صحبت‌هایی کسانی هستند که می‌توانند از وقوع جنگ جلوگیری کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.