خراسان شمالی- بابک دین پرست گفت: تنظیم بازار شب عید و تامین مایحتاج عمومی، برای دولت خیلی مهم است و فرمانداران هم با جدیت بیشتری به مباحث اقتصادی بپردازند و مسائل سیاسی را تا هنگام انتخابات، تعطیل کنند.

عضویت خراسان شمالی در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب/ تدوین سند حل مشکلات تولیدکنندگان استان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشوردر نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان های شیروان و فاروج از پیوستن خراسان شمالی به عنوان یازدهمین استان در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور خبر داد و به تشریح مزایای آن برای سرمایه گذاران پرداخت و پیگیری حل مشکلات واحدهای تولیدی این استان در سطح ملی را نیز مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: ازجمله مزایای عضویت خراسان شمالی در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، بهره مندی سرمایه گذاران این استان از مشوق هایی نظیر تضمین ریسک سرمایه گذاری ها از سوی بیمه مرکزی، پرداخت ۵۰ درصد سود تسهیلات بانکی سرمایه گذاران از سوی دولت و برخی معافیت های مالیاتی و بیمه ای است.

دین پرست خاطرنشان کرد: به دستور وزیر کشور، سند محرومیت زدایی برخی استان ها تدوین شده و برای خراسان شمالی هم سندی به همراه مصوبات پایانی این سفر به منظور برچیدن موانع سرمایه گذاری و حمایت از واحدهای تولیدی تهیه خواهد شد.

وی تاکید کرد: تنظیم بازار شب عید و تامین مایحتاج عمومی، برای دولت خیلی مهم است و فرمانداران هم با جدیت بیشتری به مباحث اقتصادی بپردازند و مسائل سیاسی را تا هنگام انتخابات، تعطیل کنند.

دین پرست ادامه داد: با وجود فشار دشمن، مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد و فقط مشکلاتی در روند توزیع داریم که این دغدغه مردم هم باید با اطلاع رسانی های بیشتر به اقشار مختلف برطرف شود.

وی هم چنین با اذعان به این که استان مرزی بدون داشتن پایانه و بازارچه مرزی معنا ندارد و این موضوع را پیگیر خواهم بود، تصریح کرد: این سفر با پیگیری های استاندار خراسان شمالی و دستور و نگاه ویژه دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور انجام شد و این فرزند برومند خراسان شمالی با تدبیر و رویکرد توسعه ای خود، این وزارتخانه را در بسیاری از مسائل اقتصادی از حیث جایگاه حاکمیتی آن، مقتدرانه وارد قضیه کرده است.

معاون اقتصادی وزیر کشور، استاندار خراسان شمالی را مدیری چهادی، پر تلاش، خستگی ناپذیر و از بهترین استانداران کشور  دانست و گفت: به پیشنهاد دکتر شجاعی استاندار و حمایت دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، خراسان شمالی نیز به همراه خوزستان به جمع استان های عضو شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور پیوست و از مزایای فراوان آن بهره مند شد.

دین پرست با اشاره به بازدیدهای خود از برخی واحدهای تولیدی و خدماتی در فاروج و شیروان، خواستار آن شد تا دلایل تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی در نشست جمع بندی مصوبات سفر استانی خود به خراسان شمالی در قالب گزارش مستندی ارائه شود.

پیش از این نشست، معاون اقتصادی وزیر کشور به همراه استاندار خراسان شمالی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار از ظرفیت های اقتصادی مهم این شهرستان ها بازدید کردند.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.