همدان _ مسعود عسگریان با تاکید بر اینکه مدیر ضعیف به مدیریت ارشد شهرداری و شورای شهر و به ویژه شهروندان و شهر آسیب وارد می‌کند، گفت :ما مدیر توانمند وجهادی انتخاب کردیم اما برخی مدیران ناتوان زیر مجموعه موجب کندی کار شده شهروندان را دچار مشکل کرده ونارضایتی ایجاد شده است.

مدیر ضعیف به شهر ومدیریت شهری آسیب وارد می‌کند
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سید مسعود عسگریان رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی وامور اداری شورای شهر همدان، در خصوص مدیریت شهرداری منطقه یک، بیان کرد: مدیریت در منطقه یک شهرداری، به اشباع رسیده و پاسخگوی نیازهای امروز نیست و همه از مدیریت و عملکرد منطقه یک شهرداری، گله‌مند هستیم، البته این نارضایتی را بارها به شهردار اعلام کردیم که فکری برای مدیریت منطقه یک شهرداری شود.
وی همچنین در خصوص عدم پرداخت مفاصا حساب به شهروندان توسط شهرداری، گفت: آن دسته از شهروندان که عوارض بهره‌برداری به شهرداری پرداخت می‌کنند؛ انتقال و دریافت مفاصا حساب و یا گواهی پرداخت وجه خود را درخواست دارند که شهرداری مفاصا حساب ارائه نمی‌دهد؛ این امر صحیح نیست.
عسگریان با تأکید بر اینکه تنها ارائه یک فیش در قبال پراخت عوارض بهره‌برداری به شهروندان، فی نفسه اعتباری ندارد، یادآور شد: باید در قبال پول دریافتی از شهروندان، رسید یا مفاصا حساب با رعایت تمام موارد حقوقی ارائه شد؛ زیرا عوارض بهره‌برداری در دفترچه عوارض محلی به تصویب رسیده و وصول آن قانوناً تأیید شده است.
* افزایش همزمان عوارض و بهای خدمات مغایر با اصول شهرداری است 
وی با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه باید شهرداری‌ها رفته رفته از سطح عوارض ساختمانی کاسته و بهای خدمات را افزایش ‌می‌دادند، افزود: اما هر ساله هم عوارض و هم بهای خدمات افزایش می‌یابد که این امر مغایر با اصول شهرداری در کشور است.
عسگریان با تأکید بر اینکه این امر بر اساس چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور با سیاست‌های اعضای شورا منافات دارد، گفت: متأسفانه برای تأمین بودجه شهرداری‌ها هم عوارض و هم بهای خدمات را افزایش می‌دهیم.
رئیس کمییسون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان عنوان کرد: اگر طرح تفصیلی و طرح جامع شهری ارائه شده از سوی مشاور بی‌عیب و نقص بود، هر هفته جلسه کمیسیون ماده ۵ و یا جلسات این چنینی، نمی‌گذاشتیم.
عسگریان با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت و مهاجرپذیر بودن همدان به گفته نمایندگان همدان، خطاب به اعضای شورا گفت: با توجه به مطالب عنوان شده چه اتفاقی در حاشیه‌ها می‌افتد و شاهد تراکم فروشی در این مناطق هستیم.
وی با اشاره به مصوبه دوره‌های قبل شورا مبنی بر افزایش ارتفاع در ساخت‌وسازها، اظهار کرد: این مصوبه به منظور جلوگیری از تفکیکی باغ‌ها و اراضی بوده است که اتفاق خوبی برای مردم باشد؛ بر اساس تراکم پایه اگر مجوز افزایش ارتفاع نمی‌دادیم، چند هکتار اراضی باید به ساخت و ساز برای تأمین نیاز امروز شهرنشینی اختصاص داده میشد.
رئیس کمییسون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان افزود: طرح ارائه مجوز افزایش ارتفاع از نظر اقتصادی و شهرنشینی توجییه داشته که باقی مانده است؛ باید واقعیت‌ها را بپذیریم که نمی‌شود نیمی از قانون را بپذیریم و نیمی را نپذیریم.
وی افزایش بهای خدمات و بهای عوارض با وجود افزایش تراکم‌فروشی را اجحاف در حق شهروندان دانست و بیان کرد: طرح‌های جامع و تفصیلی جامع و کامل نیست؛ بلکه نیاز شهرنشینی وقتی توسط مردم عنوان می‌شود، نیاز واقعی شهرنشینی است.
عسگریان با تأکید بر اینکه باید بپذیریم اگر قانون می‌خواهد اجرا شود، تمام زوایای قانونی را لحاظ کنیم، یادآور شد: نباید در شورای پنجم افزایش بهای خدمات را بگذاریم که بدعت‌گذاری شود؛ این امر اجحاف مبرهن و مسلم در حق شهروندان است.
* بررسی روند استخدامی نیروهای کنترل نظارت
وی در ادامه در خصوص بررسی روند استخدامی نیروهای کنترل نظارت شهرداری همدان، اظهار کرد: ۳ نفر از کارکنان بخش کنترل نظارت در شهرداری زیر دیپلم بودند که در آزمون جذب نیروی شهرداری ثبت‌نام و شرکت کرده‌اند و پذیرفته شده‌اند که با توجه به حداقل مدرک دیپلم، این موضوع قابل قبول نیست.
عسگریان با اشاره به پذیرش ۳ نفر با معافیت پزشکی در این آزمون، یادآور شد: این کار نیز درست نیست و باید استعلام معافیت از دفتر امور شهرداری، ارسال شود.
وی با بیان اینکه در تمام آزمون‌ها و دستگاه‌های اجرایی امتیاز افراد با عنوان سابقه خدمتی برای همه یکسان است، عنوان کرد: با توجه به اینکه عدد ثابت در این مورد به سلیقه افراد و برای کسب رضایت افراد امتیاز داده شود، این امر ایراد بود که در صحن شورا نیز مطرح شد.
رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان همچنین گفت: بحث دیگر شاخه‌یابی افراد جذب شده در آزمون شهرداری و ارتباط سببی و نسبی این افراد با مسئولان شهرداری و دستگاه‌های اجرایی بود که از مجموع ۷۵ نفر، ۱۰ نفر با برخی مسئولان و مدیران رابطه دارند.
عسگریان با بیان اینکه دو نفر از نیروهای جذب شده با یکی از مدیران شهرداری ارتباط خویشاوندی دارند که به صرفه و صلاح سیستم، شهرداری و شورا نیست، افزود: ۴۵ نفر نیز جزو نیروهای شاغل غیررسمی کنترل نظارت شهرداری بوده اند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.