ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار تصاویری در صفحه توئیتر خود مدعی شد که «ملاعمر» رهبر سابق این گروه ۷ سال آخر عمر خود را در ولایت زابل افغانستان گذرانده است.

طالبان تصاویر مخفیگاه "ملاعمر" در افغانستان را منتشر کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار تصاویری در صفحه توئیتر خود مدعی شد که «ملاعمر» رهبر سابق این گروه ۷ سال آخر عمر خود را در ولایت زابل افغانستان گذرانده است.

مجاهد با امتشار این تصاویر نوشت: «اتاقیکه مرحوم امیرالمؤمنین (ملاعمر) در زابل در آن می زیست. در سال‌های اخیر مرحوم امیرالمؤمنین از این اتاق امارت اسلامی را رهبری می‌کرد و تا زمان وفات همینجا بود. در این برنده به آفتاب می‌نشست، در اینجا یک چمن کوچک و بوته‌های گل نیز وجود داشت. اطلاعات بیشتر در این رابطه در یک کتاب مستند منتشر خواهد شد.»

پیش از این «بتی دم» نویسنده هلندی در کتاب «زندگی پنهانی ملاعمر» نوشته بود که رهبر طالبان در نزدیکی یک پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان زندگی کرده و هیچگاه در پاکستان پنهان نشده بود.

این کتاب حاصل تحقیقات تام خبرنگار هلندی بوده که با بسیاری از اعضای طالبان از جمله محافظ شخصی ملاعمر که بعد از سقوط طالبان همراه وی بوده، مصاحبه‌های زیادی را انجام داده است.

بنا بر تحقیقات خانم دم، ملاعمر تا زمان مرگ وی بر اثر بیماری در خانه خود در ولایت زابل زندگی کرده و هیچگاه در پاکستان مخفی نبوده است.

آمریکا برای یافتن رهبر طالبان جایزه‌ای در حدود ۷ میلیون دلار تعیین کرده بود. این درحالی است که وی در ۳ مایلی یک پایگاه نظامی در افغانستان زندگی پنهانی داشته است.

براساس این کتاب، حتی نظامیان آمریکا یکبار به صورت تصادفی خانه وی را مورد بازرسی قرار داده اما نتوانستد وی را پیدا کنند.

انتشار این خبر، یکی از ادعاهای نیروهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر کشته شدن ملاعمر توسط نیروهای این کشور را زیر سوال برده و به قابلیت این گروه در مبارزه با تروریسم شبهات زیادی وارد کرده است.

این درحالی است که «هارون چاخانسوری» سخنگوی غنی در واکنش به انتشار گزارشی در مورد زندگی رهبر سابق طالبان در نزدیکی یک پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان ضمن رد آن، گفت این گزارشات تنها با هدف هویت‌سازی به طالبان است.

چاخانسوری تاکید کرد: ما شواهد کافی داریم که ملا عمر در خاک پاکستان زندگی کرده و کشته شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.