معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی گفت: براساس مصوبه شورای شهر مشهد و تفاهم نامه ای مشترک بین این نهاد با آرامستان های تحت مدیریت سازمان فردوس‌ها، مددجویان متوفی کمیته امداد خراسان رضوی رایگان پذیرش می شوند.

مددجویان متوفی کمیته امداد خراسان رضوی در آرامستان ها رایگان پذیرش می شوند

به گزارش قدس آنلاین، رضا شهرکی با اعلام اینکه یکی از خدمات کمیته امداد به متوفی خانواده تحت حمایت ارائه می شود، افزود: این امر با هدف کمک مالی به بازماندگان در هزینه های کفن و دفن وکمک به فرهنگ ثبت وقایع حیاتی است تا افراد دیگری جایگزین متوفیان شوند.
وی به انعقاد قرارداد با سازمان ثبت احوال اشاره داشت و افزود: به این منظور اسامی افراد متوفی به سازمان ثبت احوال اعلام می شود تا نسبت به قطع واریزی یارانه ها و موارد دیگر اقدام شود چون  این کار به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند.
شهرکی با عنوان اینکه، براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، از سال ۱۳۸۷ تاکنون، متوفیانی که تحت حمایت کمیته امداد هستند به صورت کاملا رایگان از خدمات عمومی ارائه شده توسط سازمان فردوس ها بهره مند می شوند، بیان کرد: طی تفاهم نامه ای مشترک بین این نهاد و سازمان فردوسها، مقرر شده تا ۵۰ درصد هزینه های متوفیان از سوی سازمان فردوسها و ۵۰ درصد دیگر از سوی کمیته امداد پرداخت شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان رضوی  با اعلام اینکه امسال هزار و ۶۲۵ مددجوی تحت حمایت فوت کرده اند، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ مددجوی متوفی تحت حمایت این نهاد به صورت رایگان در سازمان فردوس های مشهد پذیرش شده و تغسیل، دفن و کفن آنها صورت گرفته است و در این جهت سهم کمیته امداد استان تامین اعتبار  ۴۰۰ میلیون تومان بود.
وی خدمات انجام شده برای مددجویان متوفی را مانند سایر متوفیان دانست و افزود: سازمان فردوسها در قبال خدمات اداری و تشکیل پرونده، انتقال از داخل شهر به سالن معراج، خدمات تغسیل و تکفین، تدفین، خدمات ترحیم و نگهداری قبور، خدمات بتن و نصب سنگ و سردخانه هیچ هزینه ای را از این مددجویان دریافت نمی کند.
وی ایادآور شد: هزینه دریافتی بابت قبر تنها زمانی دریافت می شود که خانواده متوفی بلوک دفن خاص و خارج از بلوک دفن جاری را مورد نظر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.