نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم می‌پرسند اگر سلطان‌ها اعدام می‌شوند، چرا همچنان افزایش قیمت‌ها ادامه دارد؟

مردم می‌پرسند اگر سلطان‌ها اعدام می‌شوند، چرا همچنان افزایش قیمت‌ها ادامه دارد؟

هاجر چنارانی در گفت‌وگو با قدس آنلاین درباره مشکلات اخیر اقتصادی و تکرار آن‌ها و همچنین سؤالاتی که مردم در این زمینه برایشان پیش آمده، ولی کسی پاسخ نداده است، گفت: موارد زیادی در کشور رخ داد که سبب شد این مشکلات در جامعه تشکیل شوند و از مهم‌ترین این موارد می‌توان به موضوع نظارت اشاره کرد، نظارت به معنای اینکه از رده‌های بالا تا مغازه‌های محلات باید تحت یک سیستم نظارتی قرار بگیرند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز هر کس هر اندازه که بخواهد قیمت کالای خود تعیین می‌کند، یادآوری کرد: هر کس با هر قیمتی که بخواهد جنس خود را به مردم می‌فروشد و ما هنوز نتوانسته‌ایم در بحث یکسان‌سازی قیمت‌ها در بازار به یک تعادل برسیم.

وی اضافه کرد: نظارت کشور ما تعطیل شده و در امر نظارت نمی‌توان تنها دولت را مقصر دانست، چراکه همه باید دست‌به‌دست هم بدهند تا از این بحران خاص با موفقیت عبور کنیم.

چنارانی عنوان کرد: هر کسی که در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب خواست کشور را بسازد، از خودش گذشت، هر کدام از سرداران و شهدای جنگ را نگاه کنیم می‌بینیم آن‌ها از خودشان گذشتند تا بالاخره توانستند جایی را آباد کنند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: باید ببینیم بعد از بُعد نظارتی در جامعه ما امروز کدام مسؤول توانسته است از خود و زندگی‌اش بگذرد، امروز مسؤولانی داریم که اگر مردم را فراموش نکرده باشند، همواره خود و خانواده‌شان در اولویت هستند.

وی ادامه داد: زمانی در کشور می‌توانیم در شان یک کشور اسلامی پیشرفت کنیم که منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم، ولی امروز بعضی مسؤولان ما این‌طور نیستند، بسیاری از آن‌ها حرف‌و ادعا دارند، اما در عمل بسیاری از عوامل مانع تصمیم‌گیری درست آن‌ها می‌شود.

چنارانی با اشاره به اینکه فرزندان بسیاری از مسؤولان در خارج از کشور زندگی و تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: آن‌ها نباید پول بیت‌المال را از ایران دریافت کنند، اما خانواده‌هایشان به تحصیل در ایران اعتقادی نداشته باشند و این ناهمخوانی است که بین مردم و مسؤولان شکاف انداخته است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت تیم اقتصادی قوی ندارد، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی را در ۴ سال اول و ۴ سال دوم دولت داشتیم، اما دولت وقتی دید برجام آورده زیادی برای کشور نداشت، همچنان به ماندن در برجام ادامه داد و امیدش را از کشورهای اروپایی قطع نکرد.

وی بیان کرد: اروپا هر کار دلش می‌خواهد با ایران انجام می‌دهد و در حالی‌ که قرار بود یک معاهده مالی با ایران برقرار کند، همچنان کشور ما را پای میز مذاکره معلق نگه‌داشته و کاری از پیش نبرده است، باوجود اینکه مقام معظم رهبری بارها گفته‌اند به غربی‌ها اعتمادی نیست، اما دولت اصرار دارد که حل مشکلات داخلی کشور را به ایجاد ارتباط با غرب گره بزند.

چنارانی بابیان اینکه ما تا اردیبهشت از برخی از تحریم‌های نفتی معاف شده‌ایم، بیان کرد: باید قبول کنیم که همه تلاشمان را باید انجام بدهیم تا از این مشکلات عبور کنیم، مجلس تمام تلاش خود را می‌کند، اما باید قبول کنیم قدرت اجرایی در دست دولت است و دولت باید شروع‌کننده اقدامات اساسی و کلان برای بهبود شرایط اقتصادی کشور باشد.

روحانی به دنبال راهکار اساسی برای حل بحران معیشت مردم نیست

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تیم اقتصادی دولت هم می‌توانست از این قوی‌تر عمل کند، اما رئیس‌جمهور به دنبال راهکار اساسی برای حل بحران‌های اقتصادی کشور نبود و سعی کرد با همان تیم قبلی مدیریت اقتصادی کشور را ادامه بدهد، درصورتی‌که این تیم هرچه داشت در 4 سال اول رو کرد.

برای حل مشکلات اقتصادی هر سه قوه توپ را در زمین دیگری می‌اندازند

چنارانی با اشاره به اینکه مجلس هم می‌خواهد در این شرایط به بهبود وضع اقتصادی مردم ورود کند، یادآور شد: شرایط کشور به‌گونه‌ای است که هرکس تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازد! قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه هرکدام به دنبال انداختن توپ در زمین دیگری هستند و متأسفانه این مردم هستند که روزبه‌روز زیر بار مشکلات اقتصادی خُرد می‌شوند.

وی با انتقاد از رفاه‌زدگی مسؤولان، بیان کرد: در آستانه تعطیلات نوروز هستیم، باید برآورد و بررسی شود که کدام‌ یک از مسؤولان ایرانی تعطیلات را در خارج از کشور به سر می‌برند و هزینه‌های گزافی را صرف خوش‌گذرانی و تفریح در خارج از کشور می‌کنند، در حالی‌ که بسیاری از مردم نمی‌توانند حتی به‌عنوان مسافرت از شهری به شهر دیگر بروند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از مسؤولان ما احساس می‌کنند در قبال کاری که انجام می‌دهند باید از بیت‌المال بیشترین بهره را ببرند و استفاده از بیت‌المال را حق مسلم خود می‌دانند، در حالی که حضرت علی (ع) به خاطر کار شخصی خود، شمع بیت‌المال را خاموش می‌کرد، اما برخی از مسؤولان تا درون زندگی‌شان از بیت‌المال استفاده می‌کنند و نسبت به این مسئله بی‌تفاوت هستند.

چنارانی ضمن انتقاد از سفرهای خارجی مسؤولان در دستگاه‌های مختلف، بیان کرد: در همه دستگاه‌ها، از جمله مجلس، سفرهای زیادی صورت می‌گیرد که ضرورتی ندارد و هزینه‌های زیادی را به بودجه کشور تحمیل می‌کند که اگر از همین موارد شروع شود و ذره‌ذره رعایت شود، در نهایت بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

اگر مسؤولان شکاف میان خود و مردم را پر کنند، شکاف طبقاتی هم برطرف می‌شود

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مردم ولی‌نعمتان ما هستند، تصریح کرد: نباید بهبود شرایط اقتصادی مردم فقط در قالب شعار و حرف دربیاید، اگر مسؤولان توانستند رفاه‌زده نشوند، ساده زیستی را رعایت کنند و میان خود و مردم شکاف ایجاد نکنند آن زمان است که همه مشکلات ما حل می‌شود و شکاف‌های طبقاتی در اجتماع هم از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: سران سه قوه جلساتی داشتند و مجلس در هفته آینده این نکات را دوباره بررسی می‌کند که چرا با توجه به اینکه این میزان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات اختصاص داده‌ شده، بسیاری این ارز را در واردات هزینه نکردند و چرا اختصاص این ارز، آن‌گونه که باید شکاف‌ها را برطرف نکرد؟

چنارانی گفت: به امید روزی هستیم که مسؤولان ما مانند سرداران جنگ در دفاع مقدس عمل کنند و تا آخرین لحظات در میدان بمانند و مردم را فراموش نکنند، امروز ویلای دختر وزیر را به‌زور تخریب می‌کنند اما آقازاده‌ها و پسران وزرایی که در خارج از کشور هستند و در رفاه زندگی می‌کنند، همچنان سبب ایجاد ناامیدی و یاس در بین مردم هستند.

مردم می‌پرسند اگر سلطان‌ها اعدام می‌شوند، چرا همچنان افزایش قیمت‌ها ادامه دارد؟

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا مجازات‌ها و اعدام‌های اخیر نتوانست اعتماد از دست‌ رفته مردم را بازگرداند یا اینکه قیمت‌ها را به یک ثبات نسبی برساند، تصریح کرد: شاهد اعدام برخی از افراد به‌عنوان سلطان‌های سکه، ارز و موارد دیکر بودیم، این سؤال برای مردم پیش می‌آید که اگر سلطان سکه گرفتار شد، چرا اتفاقی در بحث سکه نیفتاد و همچنان شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم؟!

وی با تأکید بر اینکه بازخورد مجازات از خود مجازات مهم‌تر است، عنوان کرد: بابک زنجانی‌های زیادی در کشور بودند که مجازات شده یا در زندان هستند یا اینکه اعدام شدند، اما مشخص نیست که اموال عودت داده‌ شده آن‌ها در کدام بخش از جامعه صرف می‌شود، کدام محرومیت برطرف می‌شود یا کدام مشکل اقتصادی را برطرف می‌کند و به دلیل این شفافیت ناقص، اعتماد مردم به نظام از بین می‌رود.

چنارانی با تاکید بر اینکه عدم شفافیت سبب نارضایتی مردم شده، تصریح کرد: مردم وقتی می‌بینند مسؤولان در رفاه کامل بوده، اما خودشان برای تأمین حداقل‌های معیشتی با مشکل مواجه هستند، به این نتیجه می‌رسند که مسؤولان کشور دلسوز نظام و مردم نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.