۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 648679

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۶۰ درصد ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری خالی است از مردم خواست، ایام عید از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

۶۰ درصد ظرفیت حمل‌ونقل عمومی خالی است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی  در این باره اظهار کرد:  ۸۸ هزار کیلومتر انواع راه‌های اصلی و فرعی در کشور با احتساب حریم آن‌ها به حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر می‌رسد که برای پاکسازی آن‌ها نیاز به اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در سال است.

وی یادآور شد: روزانه ۸ میلیون تردد از فاصله ۵ تا ۲۵۰ کیلومتری در کشور انجام می‌شود که در صورت مشارکت مردم در این طرح و خودداری از پرتاب زباله به حریم راه‌ها صرفه‌جویی قابل توجهی حاصل خواهد شد.

وی با بیان این که در قبال این مقدار صرفه‌جویی مالی می‌توان اعتبار مذکور را صرف ارتقای ایمنی و کیفیت راه‌های کشور کرد، ادامه داد: راه و منظر آن بخشی از سفر محسوب می‌شود و قطعا وجود زباله و کثیف بودن راه و منظر آن تاثیر نامطلوبی بر کیفیت سفر مردم به ویژه در سفرهای نوروزی خواهد داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای همچنین بیان کرد: در بخش حمل و نقل ۱۴۵۰۰اتوبوس و ۲۶۳۰۰ سواری کرایه‌ای بین شهری نسبت به جابه‌جایی مسافران در طول طرح نوروزی ۹۸ اقدام می‌کنند که نظارت کامل و جامعی از سوی سازمان بر خدمات حمل و نقل و سفر منجمله مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین شهری اعمال می‌شود.

وی افزود: در بخش راهداری نیز بهبود علائم، ایمنی و کیفیت آسفالت در دستور کار سازمان برای طرح سفرهای نوروزی قرار داشته است. در این راستا ۱۴ هزار راهدار به همراه ۹ هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات در ۶۵۰ راهدارخانه در آماده باش کامل به‌سر می‌برند تا در صورت بروز هرگونه تغییرات جوی و فیزیکی در سطح جاده به موقع اقدام کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی سفرها در نوروز ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته یادآور شد: بیشتر ترددها در شهرهای زیارتی و توریستی رقم خواهد خورد. در این میان تهران یکی از کلانشهرهایی است که بیشترین ترددها را نسبت به سنوات گذشته به خود خواهد دید.

حسن نیا گفت: با توجه به ظرفیت خالی ۵۰ تا ۶۰ درصدی ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری، درخواست می‌شود مردم به جای استفاده از خودروی شخصی از حمل و نقل عمومی با رویکرد اقتصادی شدن بخش حمل و نقل و ارتقای ایمنی ترددها استفاده کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.