قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: با مشارکت آستان قدس رضوی مشکل پارکینگ در مناطق اطراف حرم مطهر رضوی به حداقل خواهد رسید.

شهرداری مشهد باصرف  ۶میلیارد تومان به استقبال از بهار رفت/المان های نوروزی توسط اساتید تهرانی داوری شدند

به گزارش قدس آنلاین مهدی یعقوبی صبح امروز در  نشست خبری در محل شهرداری مشهد گفت: روز چهارشنبه ۲۲اسفند ،مانور خدمت ساعت ۱۲ با حضور استاندار خراسان رضوی  و شهردار مشهد و سایر مسئولان استانی در بوستان زائر پذیر غدیر آغاز و به صورت رسمی فعالیت های استقبال از زائران انجام خواهد شد . 

وی تصریح کرد: اعتبار طرح استقبال از بهار در شهرداری مشهد  امسال ۶میلیارد تومان در نظر گرفته  شده است ، اگرچه معاونت های مختلف شهرداری و مرتبط با این حوزه  نیز هرکدام ردیف بودجه جداگانه ای برای این موضوع دارند.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد افزود: از چند ماه قبل با معاونت های مختلف شهرداری جلسات زیادی جهت هماهنگی و برگزاری مناسب مراسم استقبال از بهار ۹۸ انجام شد تا ضمن ایجاد یک هم سویی و بررسی آسیب های سال گذشته و تقویت نقاط قوت ، طرح اجرایی ان در قالب آیین نامه ای تدوین و به تمام حوزه های مرتبط جهت اجرا ابلاغ شود .

وی تصریح کرد: ۲۷  پایگاه  اطلاع رسانی و راهنمای زائر  در دو شیفت صبح و عصر آماده پاسخگویی به زائران  خواهند بود و  تلفن ملی راهنمای زائر به شماره ۳۱۳۵ نیز درهمین راستا راهنمایی های لازم را به زائران  خواهد داشت .

***تجهیز بوستان غدیر برای پذیرایی از  ۴هزار چادر شب

سرپرست خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: بحث اسکان زائران نیز با جدیت در شهرداری در حال پیگیری است و بوستان زائر پذیر غدیر برای ظرفیت ۴هزار چادر شب  تجهیز شده است و اماده پذیرایی از زائران می باشد. همچنین  ۱۸۴ کانکس اقامتی نیز در این بوستان در نظر گرفته شده است تا در شرایط جوی  که نیاز به مکان سرپوشیده باشد زائران بتوانند از انها استفاده کنند و ۱۴ پایگاه چند منظوره نیز برای مدیریت در شرایط بحران نیز درایام عید نوروز در  حالت آماده باش هستند .

یعقوبی با بیان اینکه رفع نازیبایی های شهر و رنگ امیزی معابر و جداول نیز با تلاش فراوان در حال انجام است، افزود:  امسال به ورودی های شهر نیز توجه ویژه ای صورت گرفته است و در پنج محور قوچان، نیشابور ، سرخس ، کلات و فریمان تا ۱۰ کیلومتر ورودی آنها به شهر مقدس مشهد نظافت و پاکروبی صورت می گیرد و محورهای منتهی به حرم مطهر نیز شستشو خواهند شد.

وی با بیان اینکه هرگونه تکدی گری،شب خوابی و  سد معبر در قالب اکیپ های ویژه در تعطیلات نوروزی نیز برخوردهای لازم  انجام خواهد شد  ادامه داد: امسال در طرح استقبال از بهار، بالغ بر ۱۳ هزار و هفتصد گل در مکان های مختلف شهر توزیع و کاشت خواهد شد که تعدادی از انها نشائی و تعدادی هم گلدانی هستند و بیش از ۱۶.۶ هکتار سطح گل کاری به مناسبت استقبال از بهار می باشد.

***چهار ایستگاه بهاره سهم  حاشیه شهر مشهد از طرح استقبال از بهار ۹۸

یهقوبی اظهار داشت:  سال گذشته ۷۵۰ المان گل در استقبال از بهار جانمایی شد که امسال علاوه بر المان های سال گذشته که رنگ امیزی و در برخی موارد جانمایی آنها تغییر پیدا کرده است ۱۵۰المان جدید نیز اضافه خواهند شد که برخی از آنها تکرار المان می باشد و هدف ما این است که در ترکیب با المان های قدیمی کار به صورت تعاملی به پیش برود.

وی افزود: سال گذشته ۳ ایستگاه بهارانه وجود داشت که بیشترین استقبال مردم نیز از همین ایستگاه ها بود، از این رو امسال تصمیم گرفتیم ۱۵ ایستگاه بهارانه در سطح شهر مقدس مشهد طراحی شود که در انها المان ها به صورت تجمیعی و با هدف معرفی یک موضوع خاص مانند خانواده  طراحی خواهند شد . از طرفی  مکان یابی این ایستگاه ها نیز با حساسیت خاصی انجام شد که ۴ ایستگاه از انها از جمله پارک رجائ در بلوار حر ، پارک بهار در خیابان خواجه ربیع ، پردیس قائم در بلوار توس و پارک بهشت در بلوار مفتح نیز در حاشیه شهر مشهد آماده استقبال از شهروندان می باشند.

 قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه امسال طرح جدید توپیاری (طراحی گل‌ها به اشکال مختلف) در ایام نوروز در میدان جانباز در معرض دید مردم قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: تمام میادین سطح شهر امسال گلکاری می شوند و امسال یک کار جدید نیز در میدان جانباز و در حاشیه پروما انجام خواهد شد و از طریق هرس فرم دهی درخت و درختچه اشکالی متنوع  که غالبا به صورت اشکال حیوانات هستند ، در قالب ۲۳ المان توپیاری به نمایش گذاشته خواهد شد.

یعقوبی با بیان اینکه ۸۲۰ متر مربع چیدمان گل در کف برای المان ها امسال در نظر گرفته شده است ، ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۱۰هزار و هفتصد گل توزیع شده است و ۵ المان نوری شاخص و استیج نوری برای کودکان ،به روز شدن آذین بندی های سطح شهر به طور کامل ،  رنگ امیزی جداول بالغ بر دو میلیون متر نیز از جمله برنامه های دیگر استقبال از بهار ۹۸خواهد بود.

***ورودی باغ گیاه شناسی در تعیطلات نوروز رایگان می باشد

وی افزود: یکی از برنامه های  امسال پارک های متحرک است که به صورت گل در کف تریلی ها انجام خواهد شد و هرچند روز در مکان خاصی قرار خواهند گرفت و یک تریلی گل در کف نیز مخصوص هنرهای نمایشی و شاهنامه خوانی اختصاص پیدا کرده است . از طرفی امسال در باغ گیاه شناسی مشهد نیز کوچه باغ بهاری طراحی شده است و یک محور به طور کامل با المان های بهاری طراحی خواهد شد و به همین دلیل ورودی باغ گیاه شناسی در این ایام رایگان خواهد بود که مردم علاوه بر استفاده از این کوچه باغ بهاری می توانند از سایر قسمت های این باغ نیز استفاده کنند .

یعقوبی افزود: در ارتباط با المان های فرهنگی نیز ۳۰اثر دیوار نگاره در حال اجرا است و ۲۵ المان موقت شهری و چهار اثر در بخش چند رسانه نیز در نظر گرفته شده است .از طرفی  در یک کار مشارکتی با معاونت فرهنگی شهرداری ، امسال المان های فرهنگی و فضای سبز در کنار هم قرار خواهند گرفت و هنرهای نمایشی به عنوان تقویت کننده این فضا ها به نمایش گذاشته شوند .

وی با بیان اینکه اغلب زائران شاید تنها در منطقه ثامن اقامت داشته باشند و به نقاط دیگر شهر مراجعه نکنند، اظهار داشت: استقابل از بهار امسال به طور ویژه در منطقه ثامن دیده شده و گل آرایی و نصب المان های متعددی در این منطقه انجام شده است .

***اجرای جشنواره شیرینی و شکلات در میدان جانباز

یعقوبی افزود:در سازمان های میادین میوه و تربار تمام کالاهای تنظیم بازار عرضه خواهد شد و ساعت فعالیت این میادین افزایش پیدا کرده و پنج بازار انتخاب شده تا ساعت ۲ بامداد آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند و در صورتی که استقبال از این پنج بازار گسترده  باشد در ایستگاه های دیگر نیز این رویه انجام خواهد شد . همچنین امسال جشنواره شیرینی و شکلات  که تاثیر زیادی در اشتغال زایی چه در حوزه پشتیبانی افرادی که در کارگاه ها و چه زنان سرپرست خانوار دارد در حاشیه میدان جانباز انجام خواهد شد که انتظار می رود  با استقبال گسترده ای از سوی شهروندان انجام شود.

***برگزاری طرح خانه تکانی از ۲۳ اسفند

وی اظهار داشت: طرح خانه تکانی که سال گذشته انجام شد و با نمود زیادی به مردم معرفی نشد ،امسال نیز از ۲۳ اسفند ماه آغاز و تا ۲۹ اسفند ادامه خواهد داشت و با همکاری و مشارکت مردم و شوراهای اجتماعی محلات، وسایل مستعمل را که مورد نیاز مردم نیست  را از طریق کانال های ارتباطی همچون شماره تماس ۱۳۷ و سایت اینترنتی ارتباط مردمی با شهرداری مشهد در محل سکونت انها دریافت و از طریق خیریه ها در اختیار افراد نیازمند قرار دهیم و حتی شهروندان خودشان نیز می توانند با مراجعه به مکان های دریافت پسماند در نقاط مختلف شهروسایل مازاد و مستعمل خود در خانه تکانی پیش از سال جدید را تحویل دهند .

یعقوبی افزود : با توصیه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برای هزار و پانصد کارگر خدمات شهری و ۳هزار کارگر فضای سبز که در مجموع با اعضای خانوادهایشان ۳۲ هزار هستند ، مراسم جشنی در سالن شهید بهشتی در حال انجام است و هرشب برای ۴ هزار نفر از انها مراسمی برگزار و با اهدای  بسته های حمایتی و هدایایی مورد تکریم قرار می گیرند.

***حضور اساتید تهرانی برای داوری المان های شهر مشهد

یعقوبی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در مورد مشکل پارکینگ در ایام نوروز، نیز اظهار داشت: امسال با مشارکت   آستان قدس رضوی مشکل پارکینگ در مکان های اطراف حرم مطهر به حداقل خواهد رسید زیرا این آستان مقدس اعلام آمادگی کرده است تا زمین هایی تملک شده خود دراین منطقه  را برای پارکینگ اختصاص دهد   .

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در ارتباط با المان ها و شائبه هایی که سال قبل اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد در مورد وجود مافیا طی سال های گذشته در آنها عنوان کرده بود، نیز گفت:  امسال نیز مثل سال های گذشته فراخوان داده شد و چندین گروه داوری انها را داوری کردند و در بحث داوری حتی اساتید شناخته شده ای از تهران حضور پیدا کردند . سال گذشته ابهام هایی در داوری ها بود به طوری که مثلا این شائبه مطرح شده بود که اساتیدی که در داوری حضور داشتند طرفداری از اثار دانشجویان و دوستانشان داشته اند و قبلا از طریق اطلاعاتی که در اختیار انها گذاشته شده داوری ها را انجام  می دادده اند  . از این رو امسال ترکیب داوری ها تغییر پیدا کرد و حتی ماکت های آنها به تهران فرستاده شده  و به سمتی رفت که افراد شناخته شده کشوری المان ها ی برتر را انتخاب کنند و این ادعا را داریم که امسال فرآیند سالمی در انتخاب المان ها صورت گرفته است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.