معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اکثر سینماهای ما این‌ امنیت را دارند، اما کاستی‌هایی هم وجود دارد؛ اخیرا ما بازبینی‌ای در سینماهای مشهد داشتیم و برای رفع این مشکلات، برای آن‌ها زمان تعیین کردیم.

تامین امنیت سالن‌های هنری استان در دست بررسی است
به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محمدی در خصوص تامین امنیت سالن‌های هنری، سینماها و نمایش‌های استان در ایام نوروز و تایید کمیسیون ماده پنج برای سینماها اظهار کرد: اکثر سینماهای ما این‌ امنیت را دارند، اما کاستی‌هایی هم وجود دارد؛ اخیرا ما بازبینی‌ای در سینماهای مشهد داشتیم، جلسات مجدد تشکیل شد و تذکراتی داده شده است و برای رفع این مشکلات، برای آن‌ها زمان تعیین کردیم؛ مشکلات خیلی حاد نیستند و جزیی‌اند؛ ایراداتی گرفته شده و به آن‌ها ابلاغ شده و در حال برطرف کردن آن هستند.
وی با بیان این‌که همه سینماهای ما کمیسیون ماده پنج دارند، خاطرنشان کرد: منتها بعضی‌ سینماها ایرادات جزیی‌ داشتند که اخیرا ما تذکراتی را به آن‌ها دادیم که آن تذکرات را برطرف می‌کنند و تا قبل از پایان سال هم، یک بازدید دیگر صورت خواهد گرفت که ان‌شاءاللّه مسائل امنیتی تماشاچیان تایید و تأمین شود و این دغدغه ما از بین برود.  
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: کمیسیون ماده پنج صرفا و به‌صورت خاص مربوط به سینماهاست؛ البته ما کمیسیون ماده دو هم داریم که زمانی که سینماها می‌خواهند تاسیس شوند، تقاضایی داده می‌شود، جلسه‌ای تشکیل می‌شود، موافقت اصولی اولیه برای آن‌ها صادر می‌شود و بعد از آن که کارهای اصلی و سخت‌افزاری انجام شد، کمیسیون ماده پنج تشکیل می‌شود که متشکل از نماینده ارشاد، آتش‌نشانی، شهرداری، فرمانداری و شهرسازی است.  
محمدی تصریح کرد: این دستگاه‌ها نقشه‌ها را بررسی می‌کنند؛ آتش‌نشانی از لحاظ امنیت ساختمان و راهبر نیروی انتظامی از لحاظ کنترل ترافیکی، نظرشان را می‌دهند و در نهایت که اشکال خاصی وجود نداشته باشد و دستگاه ما هم به‌صورت تخصصی از لحاظ امکانات، چیدمان صندلی، پرده، صوت و تصویر و... را تایید کنند، ما نقشه را برای تهران می‌فرستیم تا به ما مجوز بدهند و ما پروانه فعالیت آن‌ها را صادر کنیم.
وی در خصوص امنیت سالن‌های نمایشی افزود: برای سالن‌های نمایشی، تقاضایی داده می‌شود و بازدید اولیه‌ای انجام می‌شود، اما نه با دید خاصی که در سینماها وجود دارد؛ یعنی قانون و شرایط آیین‌نامه‌ها تاحدودی در مورد سالن‌های نمایشی نسبت به سینماها  متفاوت است. سالن‌های نمایش ما هم ایراداتی را دارند و تذکراتی را به مسئولان سالن‌ها دادیم تا ایرادات ایمنی را برطرف کنند.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در تکمیل سخنان خود اضافه کرد: بازوی کمک‌کننده ما خود مردم هستند و ما از مردم می‌خواهیم که اگر به سالن‌های سینما، نمایش، نگارخانه‌ها و آموزشگاه‌های ما مراجعه می‌کنند و ایراد خاصی را مشاهده می‌کنند، حتما به اطلاع ما برسانند تا ما بتوانیم آن ایرادات را برطرف کنیم.  
محمدی عنوان کرد: در مجموع فعالیت در حوزه هنری خروجی مالی چندانی ندارد و دوستان مشغول در بخش خصوصی با عشق و علاقه وارد این حوزه شده‌اند و نیاز به حمایت‌های دستگاه دولتی دارند که آن هم متاسفانه با توجه به مشکلات اعتباری‌ای که ما داریم، میسر نیست و تاکنون هم نتوانستیم کمکی به آن‌ها بکنیم.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.