سرمربی تیم والیبال «پیام» با اشاره به اینکه در سال های اخیر کار زیربنایی برای والیبال خراسان انجام نشده است، کارنامه این تیم را در سال 97 موفق ارزیابی کرد.

کار زیربنایی برای والیبال خراسان انجام نشده است/ تیم پیام کارنامه موفقی در سال 97 دارد

قدس  آنلاین-یلدا آبان-  والیبال یک ورزش تیمی و ششمین ورزش محبوب و گسترده ترین ورزش در بیشتر کشورهای جهان است که در ایران و خراسان رضوی نیز از این قائده مستثنی نیست.یکی از مهم ترین موضوعات در ورزش ولیبال خراسان رضوی طی سال جاری حضور تیم پیام در لیگ و قرار گرفتن جزو 4 تیم برتر ایران است، این موضوع سبب شد تا با جبار قوچان نژاد سرمربی این تیم درخصوص ارزیابی وضعیت والیبال خراسان رضوی و تیم پیام گفتگویی انجام دهیم که مشروح آن در ادامه آمده است:

قدس آنلاین: وضعیت والیبال در خراسان رضوی را طی سال های اخیر چگونه ارزیابی می کنید؟

جبار قوچان نژاد:در چند سال گذشته برای والیبال استان ما نه تنها کار زیربنایی انجام نشده، بلکه اگر فعالیتی صورت گرفته سمبل کاری شده است، طی مدت اشاره شده تیم های لیگ برتری که قله های هر ورزش محسوب می شود در خراسان رضوی نداشتیم، البته این موضوع سبب نمی شود تا امکان انجام کار زیرساختی وجود نداشته باشد.

طی 6 ماه که برای هیات سرپرست انتخاب شده، محور فعالیت ها در حوزه والیبال فقط استعدادیابی اعلام شده و سرپرست این هیات با وجود تیم در لیگ موافق نیست، او حتی گفته است فرصت ندارد به شهرستان ها برود و از شرایط والیبال در این مناطق بازدید کند.

درست است که استعدادیابی بخش مهمی از ورزش را به خود اختصاص می دهد، اما وجود تیم ها در لیگ های مختلف نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، حضور در لیگ بخشی از ورزش حرفه ای جهان و ایران است، در حال حضر بسیاری از والیبالیست های خراسانی به عنوان لژیونر در تیم های لیگ های جهانی حضور دارند، نمی توانیم استعدادها را پرورش دهیم اما خارج از استان نباشند.

قدس آنلاین: نظر شما از وضعیت تیم والیبال پیام را در سال جاری چگونه است؟

جبار قوچان نژاد:تیم پیام معمولا خیلی دیر تشکیل شد، وقتی تیمی دیر تشکیل می شود حفظ آن سخت است، زیرا باید تلاش کرد تا سقوط نکند، خوشبختانه نه تنها تلاش های برای حفظ این تیم نتیجه داد، بلکه «پیام» در حاضر جزو 4 تیم اول ایران است.

ارزیابی بسیاری از افراد این بود که تیم والیبال پیام سقوط می کند، اما به گفته کارشناسان این تیم کارنامه موفقی در سال 97 داشته است، در حال حاضر تیم های والیبال آذربایجان غربی و شرقی در کنار گنبد که یکی از قطب های مهم والیبال در ایران هستند، نتوانستند امسال جزو 4 یا 8 تیم اول کشور در این ورزش باشند.

متاسفانه تیم پیام به علت جنجال هایی که بازی در ورامین و آخرین دیدارش در مشهد داشت نتوانست به فینال راه یابد، اما همین موضوع که جزو 4 تیم اول ایران در ورزش والیبال است می تواند نویددهنده خبرها و اتفاق های خوب در سال های آینده باشد.

قدس آنلاین: برنامه شما برای این تیم طی سال آینده چیست؟

جبار قوچان نژاد:اکنون که این تیم توانست جزو 4 تیم اول ایران شود، برای سال آینده به فکر راه یابی آن به فینال هستیم، همچنین، با توجه به اینکه در سال جاری تلاش شد تا علاوه بر تشکیل تیم بزرگسالان، برای سنین دیگر نیز تیم ایجاد شود تا همه علاقمندان و افرادی که دروالیبال استعداد و توانایی دارند، خود را محک زده و بتوانند شرایط حضور در مسابقات مختلف استانی و ملی را در آینده ای نزدیک تجربه کنند.

البته اگر در این مسیر حمایت های مالی و معنوی مدیریت شهری در قالب اعضای شورای شهر و شهرداری مشهد نبود، قطعا نمی توانستیم به این جایگاه دست پیدا کنیم، بنابراین در سال جدید نیز درراستای حمایت مسئولان مدیریت شهری مشهد تلاش می کنیم به هدف خود که حضور در فینال است برسیم.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.