گیلان – حمید رضا کریمی گفت: برای هفتمین سال پیاپی طرح آرامش بهاری از روز ۲۸ اسفند ماه لغایت ۱۶ فروردین ۹۸ در رشت برگزار می شود.

 اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۰ بقعه متبرکه شهرستان رشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه رشت، حمید رضا کریمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با تاکید بر اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۰ بقعه متبرکه رشت تصریح کرد :  برپایی خیمه های معرفت با حضور مبلغین یکی از مهم ترین فعالیتهای فرهنگی این طرح است که امسال ۱۲ تن از مبلغین قم در این خیمه ها حضور خواهند داشت.

وی افزود : بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری در چهار سطح یک، دو و سه و چهار سطح بندی شده اند و در بقعه امام زاده هاشم نیز به عنوان بقعه ویژه۵  مبلغ و ۷ غرفه خواهیم داشت.

وی بقعه متبرکه خواهر امام را بقعه سطح یک شهرستان عنوان کرد و گفت : الباقی بقاع در سطح دو و سه قرار خواهند گرفت.

حمید رضا کریمی خاطر نشان کرد : در شهرستان رشت ۳۰ بقعه در مسیر مسافران و میهمانان نوروزی قرار دارند که امید است مانند سالهای گذشته میزبان خوبی برای میهمانان نوروزی باشیم.

وی از وجود غرفه های مشاوره خانواده خبر داد و گفت :در طرح آرامش بهاری سال گذشته ۱۲ مورد انصراف طلاق داشتیم که توسط مبلغین و با راهنمایی آنان از وقوع طلاق جلوگیری شد.

کریمی افزود : در همه بقاع متبرکه شهرستان رشت، مراسم سال تحویل همراه با دعای تحویل سال و بیانات مقام معظم رهبری در همه بقاع شهرستان رشت برگزار خواهد شد.

کریمی با تاکید بر اینکه شهرستان رشت دارای ۲۰۷ بقعه متبرکه است گفت : در سال ۹۷ تاکنون ۸ وقف جدید با انواع نیات در شهرستان به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است شهرستان رشت ۴۰۰ موقوفه با ۴۵۰۰ رقبه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.