رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان آموزش و پرورش گفت: نتایج مرحله اول ۹ المپیاد علمی دانش آموزی تا چند روز آینده اعلام می شود.

اعلام نتایج مرحله اول ۹ المپیاد دانش آموزی در چند روز آینده

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه مهاجرانی رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: نتایج مرحله اول المپیادهای ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، ادبیات، کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک و جغرافیا تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: در رشته جدیدالورود جغرافیا ٨۵ هزار شرکت کننده داشتیم.

مهاجرانی با اشاره به مراحل بعدی المپیادها خاطرنشان کرد: با نظر کمیته‌های علمی تقریباً حدود١٠درصددانش آموزان به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند که در ایام تعطیلات نوروز برنامه ریزی هایی برای آماده سازی دانش آموزان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان پرورش استعدادهای درخشان در ادامه اضافه کرد: برای سال٩٨ به دنبال گسترش المپیادها هستیم و رشته‌های دیگری به المپیادها اضافه شده است که در حوزه علوم انسانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و می‌توان به المپیاد حقوق، اقتصاد، مدیریت، علوم و معارف قرآنی ویژه کشورهای اسلامی و علوم زمین اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط المپیاد ادبیات در حوزه علوم انسانی برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر به شدتفرایند جهانی کردن المپیادهای ادبی دنبال می‌شود و امیدواریم تابستان امسال اولین المپیاد جهانی را برگزار می‌کنیم.

مهاجرانی با اشاره به هدف برگزاری المپیادها اظهار کرد: گسترش دانش، ایجاد تعمیق دانش و ایجاد شور دانش به همراه افزایش تنوع‌ها هدف اصلی ما است

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.