۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 648840

در اجلاس وزرای انرژی در ماه جاری شرکت های نفتی روسیه اطمینان دادند که به توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش متعهد هستند .

شرکت های نفت روسیه آماده کاهش تولید هستند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در اجلاس وزرای انرژی در ماه جاری شرکت های نفتی روسیه اطمینان دادند که به توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش متعهد هستند . 

واجیت الکپروف، مدیرعامل شرکت لوک اویل روسیه در حاشیه اجلاس سراویک در هوستون گفت شرکت‌های نفتی روسیه جمعا توافق کرده اند که به تعهداتشان پایبند بمانند و تولید نفت را طبق توافق اوپک پایین بیاورند . 

به گفته الکپروف، قبلا یک عقیده خاص در بین شرکت‌های نفت روسیه وجود داشت. او به نامه مدیر عامل رزنفت، ایگور سچین به ولادیمیر پوتین و انتقاد وی از قرارداد اوپک اشاره کرد . 

مدیرعامل لوک اویل گفت شرکت‌های روسی در مورد تولید برای نیمه دوم سال صحبتی نکرده اند و قصد دارند بعد از آوریل در مورد آن تصمیم گیری کنند . 

توافق فعلی اوپک در ماه ژوئن پایان می یابد . 

الکساندر دیوکوف، مدیرعامل گزپروم نفت گفت برای تصمیم گیری در مورد ادامه توافق در ژوئن زود است. پس از اینکه تمام کشورها به تعهداتشان در مورد کاهش تولید عمل کردند، در مورد این قرارداد تصمیم‌گیری می‌شود. وی اشاره کرد که برخی کشورها مثل روسیه هنوز کاملاً سهم تولید شان را از قرارداد اوپک کاهش نداده اند . 

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت که کشورش در ماه جاری به روند کاهش تولید نفت سرعت خواهد داد و قصد دارد تا پایان مارس یا اوایل آوریل کل سهمیه کاهش تولید خود را اجرایی کند . 

ترکیه بیشترین سهم کاهش تولید را در بین کشورهای غیرعضو اوپک دارد و تعهد کرده ۲۳۰۰۰۰ بشکه در روز تولیدش را نسبت به سطح تولید ماه اکتبر پایین بیاورد و از رکورد ۱۱.۴۲۱ میلیون بشکه در روز به ۱۱.۱۹۱ میلیون بشکه برساند . 

مسکو همچنین بارها اعلام کرده که به خاطر شرایط جوی و زمین‌شناسی کشور روسیه در زمستان نمی تواند به سرعت تولید نفتش را کاهش دهد . 

در اواسط ژانویه خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان هشدار داد سرعت کاهش تولید روسیه بسیار پایین است . 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.