با وجود تصویب‌نشدن دو فوریت لایحه ارائه خدمات رایگان برخی خطوط اتوبوسرانی در نوروز، پس از توضیحات رئیس شورای شهر، با ارائه لایحه دوفوریتی جایگزین این طرح به تصویب شورای شهر رسید.

رایگان‌شدن خدمات اتوبوسرانی در تعطیلات نوروزی

به گزارش قدس آنلاین، با وجود اینکه لایحه دوفوریتی ارائه خدمات رایگان برخی خطوط اتوبوسرانی در تعطیلات نوروزی در ابتدای پنجاه‌وپنجمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد، به تصویب نرسید تا عملاً با توجه به اینکه شورای شهر در سال ۹۷ جلسه علنی دیگری نخواهد داشت تصویب این طرح منتفی شود، اما در پایان جلسه علنی و پس از توضیحات محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، با ارائه لایحه دو فوریتی جایگزین این طرح به تصویب رسید.

حیدری که در ابتدای جلسه از رأی‌نیاوردن دو فوریت این لایحه ابراز تأسف کرده بود، گفت: رایگان‌شدن خدمات برخی خطوط اتوبوسرانی از جمله خطوط بی‌آرتی در تعطیلات نوروزی یکی از اقدامات توافقات شهرداری با آستان قدس از جمله ایجاد پارکینگ و بازشدن دوربرگردان‌های حرم و... بود و عملاً با تصویب‌نشدن این طرح اجرای کلیه آن توافقات با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس لایحه‌ای دو فوریتی جایگزین از سوی برخی از اعضای شورا ارائه شده است. از اعضا می‌خواهم با رأی مثبت به این لایحه زمینه اجرایی‌شدن آن توافقات را فراهم کنند.

در ادامه لایحه رایگان‌شدن خدمات اتوبوسرانی در تعطیلات نوروزی ارائه و با رأی اعضا به تصویب رسید.

بر این اساس «به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود در راستای ترویج استفاده شهروندان و زائران گرامی از خدمات حمل‌ونقل همگانی در انجام سفرهای درون‌شهری و کاهش ازدحام و ترافیک در هسته مرکزی شهر و آلودگی‌های زیست محیطی، نسبت به ارائه خدمات رایگان در خطوط ۱ و ۳ اتوبوس بی‌آرتی، خط ۱۲، خط ۵۰ و خط ۷۲.۲ (بوستان زائرپذیر غدیر) اتوبوسرانی از تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۷ تا چهارم فروردین ماه ۱۳۹۸ اقدام کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.