البرز - سرهنگ غلامعلی شرق گفت: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۸ نفر در معابر شهری البرز بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که بیش از ۷۴ درصد آنها عابر پیاده هستند.

۷۴ درصد فوتی‌های تصادفات شهری البرز عابران پیاده هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ غلامعلی شرق ظهر چهارشنبه درنشست خبری که در اداره پلیس راهور استان البرز برگزار شد با اشاره به اینکه در اجرای طرح نوروزی تیم‌های خودرویی، موتور و پلیس پیاده روزانه در معابر شهری خدمات رسانی خواهند داشت، گفت: در اجرای طرح نوروزی ایستگاه‌های ثابت و سیار و همچنین چادرهای راهنمای نوروزی برپا شده که مسافران در صورت نیاز می‌توانند به این ایستگاه ها مراجعه کنند.

 وی به پنجشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس راهور برای تسهیل امور داخلی شهرهای استان به ویژه در اطراف امام زاده ها، گلزار شهدا و بهشت سکینه مستقر خواهند شد.

سرهنگ شرق بابیان اینکه پس از شروع سال جدید نیز تیم های پلیس راهور درمناطق مختلف ورودی به استان به ویژه درجاده ورودی جاده کرج - چالوس، بلوار خلج آباد، خط چهارحصار و میدان امیرکبیر مستقرخواهند شد، افزود: نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با حداکثر توان در این ایام برای روان سازی ترافیک و تسهیل درعبور و مرور فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: دراجرای طرح نوروزی با هرگونه تخلف رانندگی که سبب تصادفات احتمالی می شود پلیس به شدت برخورد می کند.

این مسئول در بخشی دیگری ازسخنانش افزود: خدمت به مردم با اقدامات و تلاش مضاعف دشمنان را مایوس خواهد کرد چراکه بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین راه مقابله با دشمن خدمت به مردم است.

سرهنگ شرق به تصادفات ایام نوروز سال گذشته اشاره کرد و گفت: علت بیشتر تصادفات جاده ای استان سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است و در معابر شهری نیز سرعت غیر مجاز، عدم رعایت حق تقدم وعدم توجه به جلو از مواردی بود که می توان به آن اشاره کرد.

رئیس پلیس راهور البرز در ادامه گفت: در سال ۹۷ در دو شهر استان ازجمله نظرآباد و طالقان تصادف فوتی نداشتیم و امیدواریم در سال ۹۸ در سایر شهرستان های استان نیز شاهد کاهش تصادف باشیم و بیشتریت تصادفات در کلانشهر کرج و فردیس است که امسال این دو شهرستان جزء شهر های هدف خواهند بود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۸ نفر در معابر شهری این استان بر اثر حوادث  رانندگی جان خود را از دست داده اند که بیش از ۷۴ درصد عابر پیاده می باشد.

شرق با بیان اینکه امسال درمجموع تصادفات فوتی درمعابر درون شهری ۶ درصد کاهش داشته است، افزود: تصادفات جرحی نیز ۲۶ درصد کمتر از پارسال بود.

رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی البرز با اشاره به اینکه درتحقیقات یک دانشجو در دنیا یک میلیارد و۸۰۰ میلیون نفر دانش آموز روزانه روانه مدارس می شوند که از این تعداد دانش آموز ۵۰۰ نفر در اثر تصادف به مدرسه نمی رسند، افزود: کشور مانیزاز این امر مستثنی نیست وتعدادی از فوتی ها در سطح شهر دانش آموزان هستند.

وی افزود: بخشی از فوتی ها نیروهای کار هستند که بین ۱۸ تا ۲۲ سال سن دارند اما اکثر فوتی عابرین ۴۰ سال به بالا هستند.

 سرهنگ شرق دربخش دیگری ازسخنان خود به  فعال سازی دوربین های ثبت تخلف در معابر درون شهری شهرستان کرج اشاره کرد و گفت:مدتی فعالیت دوربین های ثبت تخلف این استان متوقف شده بود که دوباره با حضور نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز راه اندازی شده است.

وی با یادآوری اینکه با  راه اندازی این دوربین ها تخلف رانندگان ثبت و بلافاصله از طریق پیامک به رانندگان ارسال می شود، گفت: کرج چهارمین کلانشهر کشور است  واستان البرز از نظرمالکیت خودرو آمار بالایی دارد چراکه اگر در کشور برای هر ۴ نفر یک خودرو باشد در البرز برای هر ۲ نفر یک خودرو ثبت شده است و ۳۰ درصد پلاک های که درالبرز هستند متعلق به استان نمی باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز دربخش دیگری ازسخنان خود از مجهز شدن خودروهای پلیس راهنمایی و رانندگی این استان به سیستم ردیاب خبر داد و گفت: تجهیز این سیسم رد یاب پلیس راهور را برای پیشبرد ماموریت ها یاری خواهد کرد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.