معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی که کشور تحت فشار تحریم هاست، دانشگاه‌های علوم پزشکی نقش موثری در رشد کشور خواهند داشت.

رشد کشور بدنبال اجرای پروژه‌های دانش بنیان
به گزارش قدس آنلاین، محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست شورای پژوهشی ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای کمیته شورای پژوهشی در پیشبرد اهداف دانشگاه گفت: در شرایط کنونی که کشور تحت فشار تحریم‌های ظالمانه است، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها نقش موثری در رشد و شکوفایی کشور در مسیر خود کفایی و اجرای پروژه‌های دانش بنیان خواهند داشت.

وی افزود: با همت و تلاش تمامی دانشگاهیان، سال آینده، سالی سرشار از موفقیت در حوزه پژوهش خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: یکی از ماموریت‌های مهم حوزه پژوهشی دانشگاه، حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و ایجاد اقتصاد دانش بنیان است که با جذب و بکارگیری جوانان با انگیزه و توانمند حاصل خواهد شد.


یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاه علوم پزشکی جذب نیروهای خلاق و توانمند است


محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم دراین نشست با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال‌های اخیر در حوزه پژوهش رشد و ارتقاء چشمگیری داشته است گفت: جایگاه امروز دانشگاه حاصل تلاش تمامی اعضای هیات علمی و دانشجویانی است که با همت و توان مضاعف برای رشد و پیشرفت دانشگاه در تمامی حوزه‌ها تلاش کرده اند.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای جوان و با انگیزه در دانشگاه یکی از ظرفیت‌های ارزشمند دانشگاه به شمار می‌روند که می‌تواند بیش از پیش جایگاه دانشگاه را ارتقاء دهد افزود: جذب نیروهای خلاق و توانمند یکی از وظایف مهمی است که دانشگاه دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر اساس پست‌های موجود هیات علمی، نسبت استاد به دانشجو و بازنشستگی اعضای هیات علمی پیشکسوت با عمر بالای ۷۰ سال دنبال می‌شود.

دارابی گفت: حوزه پژوهشی با بکارگیری تمامی اعضای هیات علمی و فراگیری پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، شاخص‌های علمی و پژوهشی دانشگاه را بیش از پیش ارتقاء می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمامی فرایندهای ایجاد شده در دانشگاه بر اساس تدبیر و خرد جمعی صورت می‌گیرد افزود: تجمیع برخی از گروه‌های آموزشی و یا انتقال به دیگر مراکز درمانی در راستای استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی در بهترین شرایط ممکن و ارتقاء خدمات به جامعه انجام می شود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.