در جریان برگزاری رزمایش بزرگ پهپادی «الی بیت المقدس۱» نیروی هوافضای سپاه، سردار امیرعلی حاجی فرمانده این نیرو از شرکت برخی پهپادهای ایرانی مشابه مدل پهپاد MQ۱ آمریکایی خبر داد.

MQ۱ ایرانی برای نخستین بار عملیاتی شد

به گزارش قدس آنلاین،  در جریان برگزاری رزمایش بزرگ پهپادی «الی بیت المقدس» نیروی هوافضای سپاه، سردار امیرعلی حاجی فرمانده این نیرو از شرکت برخی پهپادهای ایرانی مشابه مدل پهپاد MQ۱ آمریکایی خبر داد.

پهپاد MQ۱ آمریکایی که دومین پهپاد ارزشمند شکارشده آمریکایی پس از پهپاد RQ-۱۷۰ است، برای نخستین بار در بازدید امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی از دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمد.


پهپاد MQ۱ آمریکایی به غنیمت گرفته شده

پهپاد رزمی MQ-۱ (ملقب به پریدیتور) ساخت شرکت General Atomics آمریکا است که از سال ۲۰۰۹ میلادی تا کنون در خدمت در نیروی زمینی ارتش آمریکا است و قابلیت حمل تسلیحات هوا به زمین و محموله های جنگالی را دارد.


پهپاد MQ۱ آمریکایی

جمع آوری و شناسایی سیگنال های الکترونیک و ایجاد اخلال بر روی سامانه های الکترونیک، حمل رادار نقشه برداری سری و حمل تسلیحاتی مثل موشک های AGM-۱۱۴ هلفایر برای عملیات رزمی هوا به سطح از جمله قابلیت های رزمی MQ-۱ است.

این پهپاد که در سال‌های گذشته به قابلیت های جدید چون افزایش راندمان موتور، افزایش میزان سوخت و آنتن‌های ارتباطی جدید مجهز شده است، به فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا تحویل داده شده و جزو تسلیحات و سامانه‌های مهم و راهبردی ارتش آمریکا است.

ارزش هر فروند از این پهپاد بر اساس تخمین‌ها معادل ۲۱ میلیون دلار است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.