رییس اداره پیشگیری از حوادث و بلایای معاونت بهداشت علوم پزشکی مشهد گفت:آمارها نشان می دهد بیش از ۳۴ درصد آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال دانش آموزان هستند.

دانش آموزان بیشترین آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال هستند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدرضا جویا در جمع خبرنگاران در علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: چهارشنبه پایان سال یکی از سنت‌های قدیمی ایرانیان است که در سال‌های گذشته تبدیل به بازی‌های خطرناک با مواد منفجره و محترقه شده است.

وی افزود: استفاده از مواد آتش بازی حتی در صورتی که مراقبت کامل صورت گیرد، هرگز به طور کامل ایمن نیست و حوادث نه تنها ممکن است برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند به وجود آید، بلکه ممکن است سلامتی تهیه کنندگان را نیز به مخاطره بیندازد.

رئیس اداره پیشگیری از حوادث و بلایای معاونت بهداشت خاطرنشان کرد: آسیب‌های ایجاد شده به دلیل استفاده از مواد منفجره یا آتش افروزی چهارشنبه پایان سال، تهدیدی جدی برای سلامتی افراد خصوصاً کودکان و نوجوانان است و هر گونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری می‌تواند خسارت جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی داشته باشد.

وی تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد ۴۸ درصد آسیب دیدگان مراسم چهارشنبه پایان سال در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال قرار دارند و بیشترین گروه سنی که بیش از ۳۴ درصد آسیب دیدگان را شامل می‌شوند دانش آموزان بوده‌اند.

جویا گفت: خانواده‌ها باید کودکان و نوجوانان خود را با خطرهای آتش بازی آشنا کرده و آنها را با عواقب استفاده از این مواد آشنا کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.