فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور در شهرستان کنگان با ظرفیت تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز افتتاح می‌شود.

افتتاح فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به‌زودی و با حضور رئیس جمهور

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، فرهاد ایزدجو مجری فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، با بیان اینکه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی هفته آینده با حضور رئیس‌جمهور در کنگان  افتتاح می‌شود اظهار داشت: فازهای ۲۲ تا ۲۴  پارس جنوبی با توانمندی متخصصان داخلی ساخته شده که با این حجم کار به میزان ۵ میلیارد دلار با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در دنیا کمتر مشابه دارد.

وی تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز رااز ظرفیت فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی دانست و افزود: در این فازها  روزانه ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه ۱.۵ میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان تولید می‌شود.

مجری فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی ارزش محصولات تولیدی این فازها را روزانه ۳۰ میلیون دلار دانست و افزود: پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ شامل چهار ردیف تصفیه گاز هر کدام به ظرفیت پالایش روزانه  ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز است.

ایزدجو با بیان اینکه سیاست اقتصادی مقاومتی در فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی متبلور است خاطر نشان کرد: فازهای  ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با چهار سکوی دریایی، ۳۸ حلقه چاه  و سه خط لوله دریایی در خلیج فارس و  در فاصله ۱۰۵ کیلومتری ساحل کنگان قرار دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی نسب ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    0 0
    نتیجه اعتماد به شرکت های داخلی هر چند با تاخیر، ولی به نتیجه نشست، ولی فاز 11 بعلت اعتماد به شرکت های خارجی، هنوز بعد 12 سال پروژه شروع هم نشده ، شایسته است که در هم موارد صنعتی به خودباوری برسیم و وارد آن صنعت ها شویم انشاءالله موفق خواهیم شد