چوخه کار مشهد با اشاره به اینکه چوخه ورزشی سنتی در خراسان محسوب می شود، گفت: مسئولان رئیس بازی را کنار بگذارند تا چوخه به جایگاه اصلی خود بازگردد.

مسئولان رئیس بازی را کنار بگذارند تا چوخه به جایگاه اصلی خود بازگردد

کامران رستمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه پدرم کشتی چوخه کار می کرد و این موضوع سبب شد تا من این رشته علاقمند شوم، ادامه داد: از سال 83 رشته های ورزشی جودو، کوراش و چوخه را به صورت حرفه ای دنبال می کردم و توانستم چند دوره قهرمانی در این سه رشته در سطح ملی و استانی کسب کنم.

وی با اشاره به اینکه این سه ورزش شباهت های بسیاری به هم دارند و یک ورزشکار بسته به میزان توانایی اش می تواند این سه رشته را با هم کار کند، اضافه کرد: همه پهلوانانی که در مسابقات مختلف کشتی مقام آورده اند، در این سه رشته نیز فعال بودند.

این چوخه کار مشهدی درخصوص کسب مقام های مختلف در مسابقات ملی بیان کرد: کسب مقام دوم بازی های آسیایی داخل سالن کوراش، دریافت مقام سوم بازی های سنتی در مسابقات جهانی قرقیزستان و کسب مقام در مسابقات جهانی تارتار کوراش در سال های اخیر تنها بخشی از این موفقیت ها است.

رستمی درباره مسابقات ملی کمربند پهلوانی که توسط سپاه در مشهد هفته گذشته برگزار شد گفت: در این دوره از مسابقات 18 شهرستان و 3 استان حضور داشتند و من پس از انجام 6 ماه تمرینات سخت موفق شدم قهرمان این دوره از رقابت ها شوم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه وضعیت حمایت مسئولان از چوخه چگونه است؟، بیان کرد: متاسفانه حمایت ها بسیار ضعیف است، مسئولان حتی حمایت معنوی نیز از ورزشکاران ندارند، به عنوان سال گذشته وقتی از مسابقات جهانی با کسب مقام به خراسان رضوی بازگشتم حتی یک نفر از مسئولان نیز برای تبریک به استقبال من نیامد.

این چوخه کار مشهدی ادامه داد: این ورزش بعد از فوتبال طرفداران بسیاری دارد و هر زمان که مسابقات ملی برگزار شده، بالغ بر 80 هزار نفر برای تماشای آن به گودهای کشتی چوخه می آیند، اما بی کفایتی مسئولان سبب شده این ورزش از جایگاه اصلی خود فاصله بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.