نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای پروژه های عمرانی استان خراسان رضوی با مشکل عدم تخصیص بودجه از طرف دولت مواجه هستیم.

سهم خراسان رضوی در بودجه ۹۸ با مشی اعتدال دولت مغایرت دارد/تقدیر رئیس مجمع نمایندگان استان از پیگیری های قدس آنلاین

حمید بنایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: ابتدا لازم می دانم که از پیگیری های خوب و به موقع این رسانه در سال ۹۷ در جهت دفاع از حقوق مردم تقدیر و تشکر کنم  .
وی تصریح کرد: علی رغم اینکه استان خراسان رضوی بین ۸ تا ۹ درصد جمعیت کشور را دارا می باشد و به طور متوسط جمعیت شناور ۳۰میلیونی در طول سال در این استان حضور پیدا می کنند، اما سهم این استان در بودجه سال ۹۸ همچون چند سال اخیر بسیار کم دیده شد و حتی نسبت به سال گذشته نیز بین ۲ تا ۳ درصد کاهش دادشته است که علی رغم پیگیری های نمایندگان استان اما دولت سهم استان در بودجه را ادا نکرد که این موضوع با مشی و شعار اعتدال دولت مغایر و متفاوت می باشد.
بنایی افزود: ما از اینکه دولت هزار و هشتصد و شصت میلیارد تومان برای راه آهن رشت اختصاص داده است بسیار خوشحالیم اما ای کاش دولت نگاهی هم به استان خراسان رضوی و راه آهن مشهد – زاهدان ، قطار برقی مشهد – تهران که بعد از اعمال تحریم ها چینی ها از اجرای ان عقب نشینی کرده اند و راه اهن مشهد – گرگان نیز داشت.
رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با بیان اینکه باز آفرینی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی، علی رغم تلاش های چند سال هنوز در حدود ۶۰ درصد رشد داشته است،  تصریح کرد: با پیگیری های متعدد و برگزاری جلسات مختلف ، توانستیم بودجه مربوط به باز آفرینی بافت فرسوده کلانشهرهای مذهبی مشهد، شیراز، قم و ری را از ۵۵۰۰میلیارد تومان در بودجه سال ۹۸ به ۸هزار میلیارد تومان افزایش دهیم، از طرفی از شهرداری مشهد نیز انتظار داریم که  از طریق اوراق مشارکت نسبت به جذب این اعتبارات در سال اینده تلاش کند.
بنایی با بیان اینکه برای اجرای پروژه های عمرانی استان خراسان رضوی با مشکل عدم تخصیص بودجه از طرف دولت مواجه هستیم، اظهار داشت: در موضوع آب با پیگیری های فراوانی که انجام شد و نهایتا وزیر نیرو از قطعی شدن انتقال آب از دریای عمان به استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خبر داد به طوری که بودجه این پروژه به استان سیستان و بلوچستان پرداخت شده و عملیات آن به زودی انجام خواهد شد .
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال  زیر سازی  ۵۰کیلومتر اولیه راه آهن مشهد – زاهدان  اجرا شد و براساس تعاملات و مذاکراتی که با وزارت راه و شهرسازی داشته ایم سال اینده نیز از سمت گناباد به سمت قائن اجرای آن ادامه پیدا می کند اما انتظار ما این است که این پروژه سرعت بیشتری بگیرد و از حالت فعلی خارج شود. 
وی با اشاره به اینکه اولویت دولت در بودجه سال ۹۸ ، تمرکز بر پروژه های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد است ، بیان داشت: در زمینه بزرگراه ها، وضعیت استان خراسان رضوی نسبت به متوسط کشوری بسیار ضعیف می باشد و در مورد اجرای طرح های هادی  روستایی نیز در حالی که متوسط کشوری ۴۳ درصد می باشد اما وضعیت استان خراسان رضوی در این باره تنها ۳۰ درصد است.
بنایی با اشاره به اینکه روز یکشنبه آخرین جلسه مجلس برای رفع ایرادات وارده به بودجه سال ۹۸ و نهایی کردن این بودجه می باشد،    افزود: امیدواریم استاندار خراسان رضوی با روابط خوبی که با مجموعه دولت و نهاد های دیگر دارد استان در سال اینده مسیر توسعه را در پیش بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.