وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا اعلام کرد که مسکو به این تحریم‌ها پاسخ عملی خواهد داد.

 کرملین: به تحریم‌های کاخ سفید پاسخ عملی می‌دهیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پس از آنکه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام کرد وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که به این تحریم‌ها پاسخ عملی خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «مسکو بدون شک به تحریم‌های جدید علیه روسیه که آمریکا و کانادا علیه آن وضع کرده‌اند، پاسخ عملی خواهد داد».

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از تحریم 6 فرد و 8 نهاد روسی توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه  این وزارتخانه خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شده که تحریم این افراد واکنشی به «خشونت‌های مستمر روسیه در اوکراین» بوده است. این وزارتخانه افزوده است: «این افراد و نهادها در حملات توجیه‌ناپذیر روسیه به کشتی‌های اوکراینی در تنگه کرچ، الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه و پشتیبانی از گروههای جدایی‌طلب در شرق اوکراین نقش داشته‌اند.»

آمریکا و متحدانش در اتحادیه اروپا از زمان آغاز بحران اوکراین در سال 2014 و الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه طی یک همه‌پرسی، تحریم‌های متعددی را علیه دولت روسیه و اشخاص حقیقی و حقوقی تبعه این کشور وضع کرده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.