عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: متاسفانه عملکرد سفرای کشورمان و معاونت اقتصادی وزارت خارجه بسیار ضعیف شده است در حالی که باید توجهشان معطوف به ظرفیت‌های کشورها و ارتباط با آنان باشد.

دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه ضعیف است

به گزارش قدس آنلاین، عزت‌الله یوسفیان‌ملا درباره عملکرد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، اظهار داشت: وزارت امور خارجه در بخش سیاست خارجی عملکرد خوبی داشته است اما متأسفانه در سایر بخش‌ها چون اقتصادی نتوانسته آنطور که باید و شاید فعال باشد.

وی بیان کرد: ما بارها از وزیر امور خارجه درخواست کرده‌ایم که اقداماتی برای بهبود عملکرد سفارتخانه‌های کشورمان در ابعاد مختلف و همچنین ارتقای سطح فعالیت معاونت اقتصادی این وزارتخانه انجام شود اما متأسفانه در این زمینه اقدام خاصی صورت نگرفته است.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به اینکه چندی پیش موضوع تغییر ساختار وزارت خارجه از سوی ظریف و توجه ویژه به دیپلماسی اقتصادی مطرح شد، گفت: این اقدام نوید تغییرات اساسی در عملکرد وزارت امور خارجه را می‌داد اما در عمل شاهد تحقق این مسئله نیستیم در حالی که در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمن، باید تمام توجه رایزن‌های اقتصادی معطوف به ظرفیت‌های کشورهای دنیا باشد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی اقتصادی باید از ظرفیت تمام سفارتخانه‌ها استفاده کنیم، تصریح کرد: برای مثال ظرفیت کار تجاری و اقتصادی ما با کشوری چون چین بسیار زیاد است و باید مطابق با این ظرفیت‌ها امکان دسترسی به کالاهایی که به علت تحریم نمی‌توانیم وارد کنیم، فراهم شود.

یوسفیان‌ملا با انتقاد از عملکرد برخی از سفرای کشورمان، اظهار داشت: معمولاً هزینه سفر نمایندگان به سایر کشورها بر عهده دولت یا مجلس است و هزینه‌ای بر عهده سفارتخانه‌های کشورمان نیست و در آنجا صرفاً باید تمهیداتی برای استقرار و رفت‌وآمد نمایندگان در نظر گرفته شود که متأسفانه اغلب سفرای ما از زیر بار این مسئولیت هم شانه خالی کرده و به بهانه‌های مختلف سفرهای نمایندگان را لغو می‌کنند.

نماینده مردم آمل در مجلس متذکر شد: همچنین ما در ماه گذشته برای حضور در اجلاسی پیرامون پیشرفت‌های بخش بهداشت و درمان کشور به لبنان سفر کردیم اما در عین ناباوری سفیر ایران در لبنان در آن اجلاس حضور نداشت که این مسئله نشان می‌دهد ارتباطات سفارتخانه‌های کشورمان در این دوره بسیار ضعیف شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.