معاون اول رئیس‌جمهور گفت: سران کشورهایی که به نفرت پراکنی علیه مسلمانان دامن می‌زنند در اقدامات غیر بشری همچون نیوزیلند سهیم هستند.

جهانگیری:کسانی که علیه اسلام نفرت پراکنی می‌کنند در حادثه نیوزیلند سهیم‌اند

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور طی پیامی حمله تروریستی به مسلمانان در نیوزیلند را محکوم کرد.

متن کامل پیام جهانگیری به شرح ذیل است.

بسم الله الرحمن الرحیم

حملات جنایت‌بار تروریستی در نیوزیلند و شهادت جمعی از مسلمانان بی‌گناه در مسجد، هشداری مجدد به جهان انسانی درباره خطرات و آثار فاجعه‌آمیز تروریسم نژادپرستانه است. این حادثه نشان داد که افراطی‌گری و خشونت سازمان یافته نه مرز می‌شناسد، نه مذهب، نه زن و نه مرد و نه هیچ سرزمین و جامعه امن و آرام. تنها محکومیت این جنایت همه جانبه کافی نیست، باید نگاه، اراده و اقدامی جهانی و فراتر از آنچه تاکنون بوده است، صورت گیرد.

باید منابع تولید نفرت، خشونت، افراطی‌گری و نژاد پرستی در هر شکل و شیوه‌ای خشکانده شود. نظریه پردازان خشونت و افراطی‌گری و سران کشورهایی که به نفرت پراکنی علیه مسلمانان و وضع سیاست‌های نژادپرستانه و معیارهای تبعیض‌آمیز و دوگانه دامن می‌زنند باید بدانند که در شکل‌گیری و گسترش این اقدامات غیر بشری دخیل و سهیم‌اند.

مبارزه با تروریسم عزم و اجماع جهانی و واکنش عادلانه و به دور از تبعیض می‌طلبد وگرنه این تهدید بی حد و مرز جهان را با ابعاد و دامنه‌های غیر قابل پیش بینی روبرو خواهد کرد. این ضایعه دردناک را به خانواده‌های داغدار، دولت و ملت نیوزیلند، مسلمانان جهان و جامعه انسانی تسلیت می‌گویم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.