ده‌ها هزار فرانسوی امروز شنبه در حمایت از مقابله با تغییرات آب و هوایی و اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی پاریس، به خیابان‌ها می‌آیند.

امروز "راهپیمایی قرن" و گام هجدهم جلیقه‌زردها همسو می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ده‌ها هزار فرانسوی روز شنبه در حمایت از مقابله با تغییرات آب و هوایی و از دست رفتن تنوع زیستی در پاریس تظاهرات می‌کنند. این تظاهرات که «راهپیمایی قرن» نامگذاری شده، با هجدهمین شنبه اعتراضات به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه هم سو شده است. 

مردم فرانسه با برگزاری این تظاهرات قصد دارند اعمال فشار بر سیاستمداران را حفظ کنند تا به تعهدات خود در مورد آب و هوا پایبند بمانند. آن‌ها معتقدند فرانسه باید سیاست آب و هوایی داشته باشد.

انجمن «شهروندی» فهرستی از حدود ۲۰۰ رویداد را برای مقابله با تغییرات آب و هوایی آماده کرده است. حدود ۱۴۰ سازمان و انجمن، مردم را به شرکت در تظاهرات امروز فراخوانده و اعلام کرده‌اند: «زمان تغییر نظام صنعتی، سیاسی و اقتصادی برای حمایت از محیط زیست، جامعه و بشریت فرا رسیده است.»

جوانان فرانسوی از روز جمعه دست به کار شده‌اند. بین ۲۹ هزار تا ۴۰ هزار نفر از جوانان در پاریس و ۱۶۸ هزار نفر در سراسر فرانسه روز گذشته به خیابان‌ها آمدند.

انجمن‌ها و سازمان‌های بسیاری از جمله «فوریت اجتماعی و آب و هوایی» و «وسایل حمل و نقل سبز» قرار است در میدان اوپرای این شهر جمع شوند و سپس به سوی میدان جمهوری حرکت کنند. این راهپیمایی با «راهپیمایی برای همبستگی» در اعتراض به خشونت‌های پلیسی و نظام سرمایه‌داری در فرانسه همسو می‌شود.

بر اساس آماری که فیسبوک ارائه کرده است، در پایان روز جمعه حدود ۲۸ هزار نفر اعلام کردند قصد دارند در تجمعات امروز پاریس شرکت کنند. ۱۲۸ هزار نفر نیز برای شرکت در اعتراضات امروز اعلام علاقمندی کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.