سید جلال ملکی با بیان اینکه در اسفند ماه عمده آموزش در مدارس را به مراسم چهارشنبه آخرسال اختصاص دادیم، گفت: لازم است معلمان هم درباره جشن چهارشنبه آخر سال و ایمنی در آن، به دانش‌آموزان آموزش دهند.

 آموزش ایمنی به دانش‌آموزان توسط کارشناسان آتش‌نشانی و معلمان

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در برنامه تلویزیونی پرسشگر با اشاره به مراسم چهارشنبه آخر سال و اقدامات آموزش و پرورش در این زمینه، اظهار کرد: برای عبور از چهارشنبه آخرسال و آگاهی‌دهی درباره آن نباید به یک شب و دو شب بسنده کرد بلکه نگاه بلند مدتی نیاز دارد که باید مورد توجه مسؤولان باشد.

وی ادامه داد: شاید در سال‌های گذشته هیچ همکاری خوبی حتی از سوی آموزش و پرورش نمی دیدیم اما در سال‌های اخیر وضعیت بهتر شده است و برخی مسائل ایمنی در دروس گنجانده شده و از حضور همکاران ما در مدارس استقبال می‌کنند.

ملکی اضافه کرد: اقداماتی انجام شده است اما باید معلمان و مربیان در کلاس‌های درس در محدوده سنی نوجوانی و کودکی به‌ویژه در دوره ابتدایی آموزش‌هایی بدهند یعنی تخلیه درست هیجان در این سنین شاید مشکل باشد اما باید ببینیم چه یاد داده‌ایم و چه از دانش‌آموز می‌خواهیم.

وی افزود: لازم است معلمان روزی چند دقیقه با دانش‌آموزان صحبت کنند و توضیح بدهند که در گذشته جشن چهارشنبه آخر سال چگونه بوده است و مواد دست ساز و شیمیایی آتش‌زا چه خطراتی دارد و چطور می‌توان این مراسم را طوری برگزار کرد که بیشتر خوش بگذرد ولی ایمنی حفظ شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اینکه در بسیاری کشورها جشن‌هایی مشابه وجود دارد اما ایمن است و حتی به عنوان جاذبه توریستی مطرح است، اظهار کرد: مدارس آنها با برگزاری برخی مسابقات، آن را جهت دهی می‌کنند و طرز شاد بودن صحیح را به نحوی که به خود و دیگران آسیب نزنند را می‌آموزند.

وی افزود: کارشناسان ما در طول سال به صورت نامنظم در کلاس‌های درس برای آموزش‌های ایمنی حضور می‌یافتند، اما در اسفند تمرکز خود را روی مراسم چهارشنبه آخرسال گذاشتیم؛ قبلا جذابیت و نیاز در این زمینه نبود اما در سالهای اخیر این جذابیت ایجاد شده و مدارس استقبال می‌کنند و هفته قبل هم وزیر آموزش و پرورش در مانور ایمنی حضور یافت.

ملکی با تأکید بر اینکه تعامل خوبی با آموزش و پرورش داریم، گفت: در همین هفته گذشته بیش از ۱۰ مانور بزرگ داشتیم که سه مورد آن در مدارس بود؛ در تهران سالانه دومرتبه از مدارس بازدید سخت افزاری می‌کنیم یعنی مدرسه‌ای در تهران نیست که کارشناسان به دفعات در آنجا حضور نیافته باشند و در مدارس پیش‌قدم که درخواست داده باشند، مانور ایمنی برگزار شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.