قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در پاسخ به ابهاماتی که در رابطه با فعالیت های اقتصادی آستان قدس رضوی مطرح بود، سامانه شفافیت سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی را ایجاد کرده ایم که از این سامانه بزودی رونمایی و فعالیت های اقتصادی شرکت های تابعه این آستان در معرض دید عمومی قرار خواهد گرفت.

جزئیات راه‌اندازی "سامانه شفافیت اقتصادی" آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا فاطمی‌امین در یک نشست خبری گفت: در این سامانه فعالیت های اقتصادی آستان قدس رضوی با شفافیت ارائه خواهد شد و تمامی فعالیت‌های اقتصادی و سود دهی یا زیان دهی شرکت‌های تابعه این سازمان به صورت شفاف اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های آستان قدس رضوی پذیرایی از زائران این بارگاه ملکوتی است. در این خصوص از مهرماه، مطالعات زیادی بر مبنای مهندسی ارزش با افق ۱۴۱۰ آغاز شده است.

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات زائران بحث پارک خودرو در اطراف حرم مطهر رضوی است. در این رستا با هماهنگی هایی که با شهرداری مشهد داشته ایم، علاوه بر ظرفیت های موجود ۷ قطعه زمین از طرف این سازمان و ۵ قطعه زمین از طرف شهرداری، برای جای پارک خودروهای زائرین تعلق گرفته است. ظرفیت این زمین ها در حدود ۹ هزار خودرو است که تا ۱۵ هزار خودرو نیز قابل افزایش است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: جهت تسهیل تردد زائران، خطوط اتوبوسی ویژه ای را شهرداری مشهد از محل پارکینگ ها تا حرم مطهر به صورت رایگان در نظر گرفته است. آستان قدس رضوی نیز بدین منظور ۱۰۰ مینی بوس در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد: در داخل حرم مطهر نیز ۱۳۰ ون برای جابجایی زائران در صحن ها تدارک دیده شده است. همچنین دوربرگردان های ورودی حرم نیز که مدتی بسته شده بود، مجددا بازگشایی می شود.  

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات این سازمان برای ایام نوروز، اطلاع رسانی هوشمند ترافیکی بوده است. به همین منظور مرکز اطلاع رسانی ۱۳۸ آستان قدس راه اندازی شده است. این شماره یک شماره ملی است و از هر جای ایران می توان با آن  تماس گرفت. زائران می توانند با تماس با این سامانه از وضعیت ترافیکی و نیز تعداد پارکینگ های خالی و نشانی آنها مطلع شوند.

فاطمی امین ابراز داشت: نگاه آستان قدس به زوار، نگاه از مبدا تا مبدا است. افرادی که قصد سفر به مشهد مقدس و حضور در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) را دارند از لحظه حرکت زائر محسوب می شوند.  به همین دلیل ۲۸۰۰ نقطه خدماتی در ۱۹ استان کشور ایجاد شده است که به زائران خدمات دهی خواهند کرد. همچنین ۳۰ هزار بسته ارزاق نیز در برخی از مبادی ورودی و خروجی ایستگاه های قطار یا خیابانهای اصلی شهرهای مختلف کشور که در مسیر تردد زائران قرار دارند توزیع خواهد شد.
وی اظهار کرد: فضاهای حرم مطهر رضوی نیز متناسب با افزایش سالیانه زائران، توسعه می یابد. یکی از صحن هایی که در سال ۹۸ عملیات احداث آن شروع می شود و در حال حاضر تملک زمین آن صورت گرفته است، صحن رضوان است. همچنین در زمینه گسترش فضاهای زیر سحطی، صحن بزرگی در زیر صحن گوهرشاد در حال احداث است. قرار است این صحن به بست شیخ بهایی متصل شود تا شرایط پذیرش زائران بیشتری فراهم شود.
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: سود شرکت های وابسته به آستان قدس رضوی در سال ۹۷ با وجود اینکه وضعیت اقتصادی کشور چندان مناسب نبوده است، تقریبا دو برابر شده است. درگذشته ۱۴ شرکت زیان ده داشته ایم اما این تعداد در حال حاضر به یک شرکت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.