مدیرکل محیط زیست خراسان‌رضوی گفت: عامل خروج غیرقانونی ۱۷ لاک پشت برکه‌ای اروپایی در تایباد دستگیر شد.

عامل خروج غیرقانونی ۱۷ لاک پشت برکه‌ای اروپایی دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین ، تورج همتی  اظهار داشت: در ایام پایانی سال و در آستانه تعطیلات نوروز، برخی افراد فرصت طلب و سود جو با هدف تجارت غیرقانونی حیات وحش، ضمن زنده‌گیری گونه‌های جانوری اقدام به خروج گونه‌ها از زیستگاه‌های طبیعی عرضه و فروش آنها می‌کنند.
مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: به همین منظور در روزهای پایانی سال به منظور جلوگیری از هرگونه عرضه، خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی نظیر سمندرها، لاک‌پشت‌ها، مار آبی، سنبل آبی و...، گشت و کنترل در سطح شهر توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست درمشهد و دیگر شهرستان‌های استان آغاز شده است.
وی با اشاره به مخاطراتی که با خرید و فروش جانداران و خروجشان از زیستگاه این گونه‌ها را تهدید می‌کند گفت: خرید و فروش این گونه‌ها علاوه بر وارد آوردن خسارت و صدمه به اکوسیستم طبیعی، امکان انتشار بیماری و خطرات زیستی برای دیگر گونه‌ها را فراهم می‌آورد.
همتی در این زمینه ضمن اشاره به دستگیری یک متخلف توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و افزود: این تبعه قصد خروج ۱۷ قطعه لاک پشت برکه‌ای اروپایی از مرز کشور داشت که در تایباد توقیف و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.