دو دختر مشهدی که همکلاسی هم بودند، بر سر مسائل پیش پا افتاده با هم قهر می‌کنند و یکی از آن‌ها به دلیل کینه‌جویی و فروکش آتش خشم درونش، فضای مجازی را برای انتقام انتخاب کرد. هفته گذشته ماجرایی در پلیس فتای خراسان رضوی مطرح شد و شاکی پرونده که دختری حدود 15 ساله بود در تشریح موضوع به مأموران پلیس فتا گفت: چند روزی است که فردی با تصویر من در شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز اقدام به ایجاد پروفایل کرده و به آن واسطه با جنس مخالف ارتباط برقرار و پس از آن هم با برخی افراد معلوم الحال قرارهای خیابانی وعده می‌دهد.

بازی با آبروی دوست قدیمی برای انتقامی کودکانه!

عقیل رحمانی/ دو دختر مشهدی که همکلاسی هم بودند، بر سر مسائل پیش پا افتاده با هم قهر می‌کنند و یکی از آن‌ها به دلیل کینه‌جویی و فروکش آتش خشم درونش، فضای مجازی را برای انتقام انتخاب کرد. هفته گذشته ماجرایی در پلیس فتای خراسان رضوی مطرح شد و شاکی پرونده که دختری حدود 15 ساله بود در تشریح موضوع به مأموران پلیس فتا گفت: چند روزی است که فردی با تصویر من در شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز اقدام به ایجاد پروفایل کرده و به آن واسطه با جنس مخالف ارتباط برقرار و پس از آن هم با برخی افراد معلوم الحال قرارهای خیابانی وعده می‌دهد.

 قرارهای مجازی یک آشنا!
دختر 15 ساله ادامه داد: عامل این اقدام پس از برقراری ارتباط مجازی نشانی مغازه دایی من را هم به آن افراد می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد آنجا سرقرار بیایند!
وجود همین نکات در اظهارات اولیه شاکی پرونده براحتی برای مأموران اثبات می‌کرده که این اقدام باید توسط یکی از دوستان، آشنایان و یا فردی صورت گرفته باشد که اطلاعات دقیق از زندگی خانوادگی شاکی در دست دارد. بنابراین دیگر فرضیه‌های پرونده کنار گذاشته شد و کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی خود را برای شناسایی عامل این اقدام آغاز کردند. تلاش سایبری پلیس پس از چند ساعت روی اکانت جعلی ساخته شده سبب شد تا شماره تماسی که با آن فرد مجرم در شبکه‌های اجتماعی حضور دارد شناسایی شود. به همین واسطه بود که به سرعت هویت فرد خاطی لو رفت و مشخص شد که این اقدام توسط دختری که او هم حدود 15 سال سن دارد در حال انجام است. هماهنگی‌های قضایی در ادامه صورت گرفت و متهم پرونده در حوالی شهرک شهید رجایی شناسایی و در مقر پلیس حاضر شد. وقتی شاکی پرونده با متهم روبه‌رو گردید معلوم شد که عامل این اقدام غیراخلاقی همکلاسی‌اش است!
  انتقام کودکانه و بازی با آبروی همکلاسی!
در ادامه متهم دلیل ساخت اکانت جعلی با هویت متهم را این گونه بیان داشت و گفت: من و شاکی با هم در یک کلاس درس می‌خوانیم. چند روز پیش بر سر مسئله‌ای پیش پا افتاده با هم اختلاف نظر پیدا کرده و قهر کردیم.
در ادامه برای انتقام از شاکی یک سیم کارت خریدم و با تصاویر او در شبکه‌های اجتماعی اکانت ساختم و دست به این اقدام زدم. بعد از آن هم آدرس مغازه دایی دوستم را به افراد مختلف می‌دادم. در حالی که متهم پرونده مدعی بود هرگز تصور نمی‌کردم پلیس من را شناسایی کند و از رفتار خود پشیمان بود، انجام دیگر مراحل انتظامی پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

  مراقب فرزندان خود باشید
در همین خصوص سرهنگ جواد جهانشیری؛رئیس پلیس فتای خراسان رضوی به شهروندان توصیه کرد: خانواده‌ها می‌بایستی بیشتر روی رفتارهای اجتماعی فرزندان خود کنترل و نظارت کنند، اگر در رفتار عادی و روزانه فرزندشان تغییراتی مشاهده می‌کنند به دنبال دلیل آن بروند، تنها ماندن فرزندان در فضای مجازی آن هم بدون کنترل می‌تواند عواقب ناخوشایندی 
در پی داشته باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.