جوان‌ترین وزیر کابینه یا بهتر بگوییم جوان‌ترین وزیر در تاریخ 40 ساله انقلاب، به اقتضای سن و سال و مسئولیتش از فعالان بالقوه توییتر به حساب می‌آید. «محمد جواد آذری جهرمی» اگر روزی حداقل یک توییت جنجالی در توییتر منتشر نکند انگار روزش شب نمی‌شود! توییتهایی که خیلی وقت‌ها نام وزیر جوان را به خاطر خدمت‌رسانی و توجه به نظرات مردم سر زبان‌ها می‌اندازد و خیلی وقت‌ها هم بلای جان آقای وزیر و وزارتخانه‌اش می‌شود. توییتهای آقای وزیر مصداق شمشیر دولبه است که می‌تواند سر صداوسیما را به واسطه تخلف در زمینه آرای مردمی جشنواره جام جم به باد دهد و نام جهرمی را به عنوان افشاکننده این تخلف سر زبان‌ها بیندازد یا از آن طرف سر صاحبش را به واسطه یک نظرخواهی درباره عملکرد وزارت ارتباطات زیر تیغ بگذارد!

هشتگ ها علیه وزیر مجازی

محمد تربت‌زاده/ جوان‌ترین وزیر کابینه یا بهتر بگوییم جوان‌ترین وزیر در تاریخ 40 ساله انقلاب، به اقتضای سن و سال و مسئولیتش از فعالان بالقوه توییتر به حساب می‌آید. «محمد جواد آذری جهرمی» اگر روزی حداقل یک توییت جنجالی در توییتر منتشر نکند انگار روزش شب نمی‌شود! توییتهایی که خیلی وقت‌ها نام وزیر جوان را به خاطر خدمت‌رسانی و توجه به نظرات مردم سر زبان‌ها می‌اندازد و خیلی وقت‌ها هم بلای جان آقای وزیر و وزارتخانه‌اش می‌شود. توییتهای آقای وزیر مصداق شمشیر دولبه است که می‌تواند سر صداوسیما را به واسطه تخلف در زمینه آرای مردمی جشنواره جام جم به باد دهد و نام جهرمی را به عنوان افشاکننده این تخلف سر زبان‌ها بیندازد یا از آن طرف سر صاحبش را به واسطه یک نظرخواهی درباره عملکرد وزارت ارتباطات زیر تیغ بگذارد!

توییتر علیه وزیر
جدیدترین جنجال توییتری وزیر جوان زمانی آغاز شد که آقای وزیر با هشتگ # نظرمردم در توییتر نوشت«۱۴۲سال پیش در اسفند ماه، وزارت تلگراف در ایران ایجاد شد. در ذهن شما نماد خدمات وزارت تلگراف آن روز، پست و تلگراف و تلفن سالهای نه چندان دور و ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز، چیست؟ از خدمات راضی هستید؟ چه انتظاراتی دارید؟» پس از این بود که موجی از انتقادات علیه وزارت ارتباطات و عملکردش در دوران وزارت آذری جهرمی در توییتر به راه افتاد. شاید آذری جهرمی به واسطه افشاگری اخیرش درباره جشنواره جام جم، ماجرای رجیستری و تعریف و تمجیدهای بی‌حد و حصر کاربران فضای مجازی، هیچ جوره انتظار این حجم وسیع از انتقادات مردمی را نداشت. اصلاً چه بسا آذری جهرمی این توییت جنجالی را تنها به منظور تأیید عملکردش در وزارت ارتباطات در پایان سال 97 منتشر کرد، اما در چشم بر هم زدنی برخلاف تصورش با موجی از انتقادهای سفت و سخت روبه‌رو شد.

فیلتر ینگ
بیشتر کاربران توییتر برخلاف رسانههای آن طرفی، آنچنان گلایه‌ای بابت فیلترینگ تلگرام از وزیر ارتباطات ندارند و عمده گلایه‌شان به خاطر انتظاری است که از روز اول از جوان‌ترین وزیر کابینه به واسطه فعالیت گسترده‌اش در توییتر داشتند. انتظار رفع فیلتر توییتر طاقت بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی را طاق کرده است و خیلیهایشان فعالیت گسترده جهرمی در توییتر را غیرمنطقی می‌دانند! یکی از کاربران نوشته است: «چطور می‌شود اینستاگرام که محل جولان نخاله‌ها و شاخهای مجازی است فیلتر نباشد، اما توییتر که عمده مخاطبانش فرهیختگان‌اند و عمده مسئولان در آن فعالیت دارند فیلتر باشد؟ چطور در شبکه اجتماعی‌ای که حضور در آن به وسیله فیلتر ممنوع شده است نظرسنجی می‌کنید و به مردم گزارش کار می‌دهید؟» 
بخش دیگری از کاربران هم وزیر ارتباطات را به کارشکنی در مسیر توسعه و پیشرفت پیامرسان های داخلی متهم می‌کنند. کاربری دراین باره نوشته است: «شما به عنوان یکی از مخالفان فیلترینگ تلگرام، تمام کاسه کوزه‌ها را بر سر پیامرسان های داخلی شکستید و با کوتاهی در خدمت‌رسانی به آن‌ها در مسیر پیشرفتشان سنگ‌اندازی کردید. چرا وزیر ارتباطات یک کشور نباید موجبات رشد پیامرسان های  بومی آن کشور را فراهم کند؟»

کم‌فروشی اینترنتی
اپراتورهای تلفن همراه هم دومین سوژه انتقاد کاربران هستند. البته این نخستین بار نیست که کاربران گلایه‌شان از اپراتورها را پیش وزیر می‌آورند. ماجرا به چند ماه پیش بر می‌گردد که جمعی از فعالان مجازی مدارکی دال بر تخلف اپراتورهای همراه در زمینه فروش اینترنت رو کردند. این فعالان مجازی مدعی بودند اپراتورها حجم مصرفی اینترنت کاربران را بیشتر از میزان مصرف واقعی مشترک محاسبه می‌کنند. فعالان مجازی در زمینه فروش بسته های اینترنتی هم اپراتورها را به کمفروشی و گرانفروشی متهم می‌کردند. ادعاهایی که تا امروز هنوز پابرجاست و آقای وزیر هربار با بالا گرفتن موج انتقادها، به کاربران قول رسیدگی به تخلف اپراتورها را می‌دهد. 
قولی که پس از گذشت چندین ماه هنوز عملی نشده است. یکی از کاربران نوشته است: «یک بسته اینترنت می‌خریم درکنارش به زور از ما پول اینترنت شبانه و هزار تا تعرفه دیگه هم می‌گیرن. بستههای اینترنت 6 ماهه و یک ساله هم که حذف شده. قیمت‌ها هم که دو برابر شده. حجم اینترنتمون هم که چند برابر حساب میشه. تا کی وعده و وعید؟ پس کی قراره با اینا برخورد کنید؟»
شما جیب ما را نزن!
پای ثابت انتقادهای کاربران فضای مجازی هم «پیامکهای تبلیغاتی» و «کدهای دستوری» مختلف‌اند. با پیامکهای تبلیغاتی و روشهای مختلف کاسبی‌شان حتماً آشنایید، اما کدهای دستوری یا به قول کاربران مجازی «ستاره مربع‌ها» پدیده نوظهوری‌اند که در صدا و سیما، پیامرسانهای مختلف، شبکههای مجازی و... آزادانه تبلیغ می‌کنند. سبک و سیاق کاسبی این کدهای دستوری اگرچه شکل مدرن و موجه‌تری نسبت به پیامکهای تبلیغاتی پیدا کرده، اما در نهایت مثل پیامکهای تبلیغاتی از شما می‌خواهد در ازای پرداخت مبلغ ناچیزی در روز، در قرعه‌کشی چند صد میلیونی آن‌ها شرکت کنید. کاربران فضای مجازی وزیر ارتباطات را مقصر اصلی گسترش این کدها می‌دانند. یکی از کاربران نوشته است: «تا کی قرار است این ستاره مربع‌ها و پیامکهای تبلیغاتی یا بهتر بگم بنگاههای شرط‌بندی با شیوههای های مختلف جیب مردم را خالی کنند و شما فقط نظاره‌گر باشید؟ آقای وزیر شما جیب ما را نزن خدمت رسانی پیشکش!»

ریاست جمهوری؟
انتقاد از آقای وزیر اما فقط در زمینه خدمات‌رسانی و افشاگری‌های توییتری خلاصه نمی‌شود. بسیاری از کاربران فضای مجازی جهرمی را به عوامفریبی متهم می‌کنند و معتقدند آقای وزیر با پوشیدن شلوار جین و تیشرت آستین کوتاه در محل کار، فعالیت گسترده در توییتر و دیگر اقدامات نمایشی، سعی دارد آینده سیاسی‌اش را تضمین کند. برخی از کاربرها هم ادعاهای عجیب وغریبی علیه  او  مطرح می‌کنند. از جمله اینکه جوان‌ترین وزیر کابینه از الآن برای انتخابات ریاست جمهوری چندین دوره بعد خیز برداشته است؛ ادعایی که هیچ جوره نمی‌توان آن را تأیید یا رد کرد! اما اگر کاربران فضای مجازی راست بگویند و آقای وزیر به انتخابات ریاست جمهوری سالهای آینده چشم دوخته باشد باید کمی از دنیای مجازی فاصله بگیرد. آقای وزیر باید متوجه باشد محبوبیتی که با شلوار جین و تیشرت آستین کوتاه بدست آمده به همان راحتی و با یک توییت در فضای مجازی می‌تواند از بین برود.آقای وزیر باید بداند که برای اداره یک کشور به چیزهای مهم‌تری از افشاگریهای خاله زنکی و شلوار جین نیاز دارد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    0 0
    این فرد را باید در دادگاه محاکمه کرد
  • یگانه ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    0 0
    مطمئن هستید که ایشون جوان ترین وزیر در چهل سال انقلاب است؟ در ابتدای انقلاب جوانهای زیادی در دولت و سایر جاها بودند...خود دکتر ولایتی...میر حسین موسوی..دکتر توکلی..و خیلی های دیگه از ایشون جوونتر بودند...27 یا 26 ساله...ایشون الان چند سالشونه؟