رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از انتشار کتاب بهار در بهار که شامل سی سال فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های نوروز است، خبر داد.

«بهار در بهار» شامل سی سال فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری منتشر می‌شود
به گزارش قدس آنلاین ، حجت گنابادی‌نژاد امروز در نشستی خبری که در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی  برگزار شد، با اشاره به اینکه «آنچه آستان قدس بعد از انقلاب دارد با آستان قدس قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست»، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی بیش از یک میلیون متر مربع به زیرساخت‌های فرهنگی در سه سال گذشته اضافه شده است. 
وی افزود: سرانه فضای فیزیکی قابل استفاده خواهران در حرم حدود یک متر مربع بود که با اختصاص رواق حضرت زهرا که 7000 مترمربع بود، این ظرفیت حدود دو برابر افزایش یافت. در یک ماه گذشته کتابخانه گناباد را افتتاح کردیم که  در دهه فجر کلنگ زنی شد و در همین ایام به بهره‌‍برداری رسید. 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مهدالرضاهای آستان قدس حداقل ده سال سابقه داشتند، اما فقط در9 استان بودند. در دوسال گذشته این مهدالرضاها را در 32 استان گسترش دادیم. درحال حاضر گسترده ترین و بیشترین مخاطب را در فعالیت‌های قبل از دبستان در کشور مهدالرضاهای آستان دارند.
گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه «50 هزار خادم در آستان قدس داریم که سال‌های سال جریان خدمت آنها سابقه داشته است»، بیان کرد: 10  هزار از خدمه حرم مطهر خواهران بودند اما هیچ‌گاه به اندازه یک جمله رسمی و مستند نبودند. در سه سال گذشته برای اولین بار خدمت خواهران رسمی شد و درحال حاضر حدود ۱۷۹ نفر حکم‌های رسمی دریافت کردند.
وی ادامه داد: همچنین فرصت دیگری به اسم خادم یاری درست شد. بیش از  ۲۰۰ هزار نفر در کشور به جریان خدمت زیر پرچم حضرت رضا در عرضه های مختلف اضافه شدند.  فقط در عرصه فرهنگی که 15 عرصه خدمت داریم 20 هزار فعال فرهنگی در 31 استان کشور آماده خدمت داوطلبانه و با انگیزه معنوی هستند. 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در مورد مدارس امام رضا گفت: در سه سال گذشته بیش از 3 مدرسه کلنگ زنی  واحداث کرده‌ایم که برخی به بهره برداری رسیده‌اند و این درحالی‌ست که در سی سال گذشته ۱۴ مدرسه امام رضا در کشور داشتیم. با اینکه اینکه در مشهد یک مدرسه و کلاس اضافه نکردیم ۱۵ درصد پذیرش دانش آموزان با تاکید بر مناطق کم برخوردار افزایش یافت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    0 0
    سلام و درود خدمت جناب حاج اقا گنابادی نژاد .خواهش می کنیم در مورد شهر گناباد امتنان نظری بفرمایید تا آرامگاه علامه بهلول و امامزاده کاخک با مساعدت آستان قدس رضوی ساخته شود. مردم شهرستان وسع مالی وتوان ساخت این دو مجموعه را ندارند .خداوند خیرتان دهاد