گیلان- فرهاد دلق پوش گفت: پرتقال و سیب از ۲۵ اسفندماه تا ۱۰ فروردین سال ۹۸ به قیمت دولتی و با محوریت تعاونی روستایی، همکاری اتاق اصناف و شهرداری‌ها با نظارت این سازمان در سراسر گیلان توزیع می‌شود.

"میوه شب عید" در سراسر گیلان با قیمت دولتی توزیع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی صنعت معدن و تجارت گیلان، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در نشست اداری،  با بیان اینکه باید تلاش کنیم که در ایام پایانی سال با یک مدیریت کارآمد به مردم خدمت‌رسانی کنیم ابراز داشت: همدلی، همگام بودن و وحدت همگان در راستای خدمت‌رسانی به مردم ضرورت دارد.

وی  افزود: مساله اتحاد و بسیج خدمات گیلان برای مردم و مسافران نوروزی با ایجاد آرامش و نظام‌مندی در بازار شب عید همراه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه میانگین مصرف روزانه مرغ در گیلان حدود ۲۰۰ تن است خاطرنشان کرد: ما کشتار روزانه حدود ۵۰۰ تن مرغ در گیلان داریم و چنانچه به اندازه نیاز مردم، مرغ در ویترین باشد جو روانی به وجود نمی‌آید.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه روزانه حدود ۳۰۰ تن مرغ اضافه به تهران ارسال می‌شود اظهار داشت: ما می‌توانیم بر اساس ۲۰۰ تن سهمیه مرغ روزانه، میزان سهمیه مرغ در هر شهرستان را مشخص کنیم تا در این راستا بازار نیز دچار مشکل نشود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: تنظیم گوشت قرمز را نیز بر اساس شاخص‌ها و ظرفیت‌های هر شهرستان در استان گیلان تقسیم‌بندی کردیم و امیدواریم که برای رفع کاستی‌ها تلاش می‌کنیم.

وی مصرف آرد گیلان را به ‌دلیل شناور بودن جمعیت و گردشگران، بیش از سهمیه فعلی دانست و ابراز داشت: اکنون سرانه مصرف ماهانه هر گیلانی ۷ کیلوگرم آرد در نظر گرفته شده و در این راستا پیگیری افزایش سرانه مصرف آزادپزان جهت تعادل در عرضه نان بسیار جدی است.

در ادامه نماینده مردم شهرهای آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در نشست اداری صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستانه اشرفیه، گفت: به طور کلی یک شبکه نظارتی قوی در کشور نداریم.

محمد حسین قربانی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب گفت: اگر صدق الناس و صدق حدیث را ما داشته باشیم هم در عملکرد ما خوب عمل کنیم و باورهای مردم نسبت به مسئولین بهتر خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۱۴ میلیارد دلار تخصیص ارز در نظر گرفته شود تا کالاهای مورد نیاز با قیمت تعادلی ۴۲۰۰تومان به دست مصرف کننده برسد ولی گوشت، میوه و ... وارداتی ۴۲۰۰تومانی به دست مردم نمی رسد زیرا یک شبکه نظارتی قوی در کشور نداریم.

قربانی در ادامه افزود: باید طوری عمل کنیم یارانه ای که بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است دولت تدبیری انجام دهد تا به دست مردم برسد و اگرشبکه توزیع درست داشته باشیم این معضلات به وجود نمی آید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: آن چیزی که امروز دغدغه نظام و مردم است این است که ایام تعطیلات نوروز را با دقت نظارت کنیم تا بتوانیم در این ایام مردم و بازار آرامشی داشته باشد.

محمد رضا حامیان، رئیس اداره صمت شهرستان آستانه اشرفیه افزود: باهمکاری اتاق اصناف و همدلی و همسویی که همکاران اداری دارند و کارها را پی گیری می کنیم و واقعا جا دارد از همکاران خود تقدیر و تشکر داشته باشم.

حامیان در خصوص کمبود آرد در شهرستان به ویژه آزادپزان اظهار کرد : در حوزه آرد و نان که آستانه اشرفیه ۱۰۵ هزارنفر جمعیت دارد ما شاهد حداقل دو وعده نان توسط شهروندان هستیم ولی سهمیه آردی که به ما اختصاص داده شد جوابگوی شهرستان نیست.

حامیان مصرف مورد نیاز آزاد پزان ۱۱ هزار کیسه نام برد و گفت: آقایان در استان فقط ۵۹۰۰کیسه برای نانوایان آزاد پز لحاظ کردند و انتظار داریم تدابیری اندیشیده شود تا کار گروه آرد و نان شهرستان افزایش سهمیه را در نظر بگیرد.

قربان رعنای رئوف افزود : عدم توجه به آزاد پزان باعث خواهد شد که عملا مغازه ها شان بسته شود و یا در طول ماه حداقل ۱۲ روز از نانوایایی های خود را ببندند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان آستانه اشرفیه ادامه داد:برخی از کشتارگاه ها با واسطه ها، دستشان در یک کاسه است و از این زد و بند منفعت می برند.

وی تصریح کرد : امروز مرغی که به صورت صنفی به یک واحد مرغ فروشی می دهند ۵۰ کیلو است و باید مرغ فروشی ۱۲ هزار تومان عرضه کند ولی به واسطه دلال بازی ها امروز از مرز ۱۶هزار تومان گذشت.

گفتنی است در این  نشست اداری کارشناسان اداره صنعت شهرستان آستانه اشرفیه، رئیس بانک صنعت و معدن و معاون شرکت شهرکهای صنعتی، رئیس اتاق اصناف شهرستان و نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.