گیلان- محمد رضا نازک کار از شناسایی و آشکارسازی ۹۷ نقطه حادثه خیز در استان گیلان خبر داد.

۹۷ نقطه حادثه خیز گیلان آشکارسازی شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل حمل و نقل جاده ای، محمد رضا نازک کار مدیر حمل و نقل جاده ای گیلان  با تاکید بر اینکه این اداره کل به ارتقاء ایمنی راه ها به منظور کاهش تصادفات اهتمام دارد، افزود: در همین راستا، طی یکسال و نیم گذشته ۹۷ نقطه شناسایی شده حادثه خیز در استان را با نصب علائم لازم آشکارسازی کرده ایم.

نازک کار با بیان اینکه نقاط پرحادثه تعریف دارد و استانداردهایی برای آنها پیش بینی شده، تصریح کرد: پلیس راه و راهداری توامان با توجه به فراوانی تصادفات و سوانح رانندگی نقاط حادثه خیز را مشخص کرده و آنها را اولویت بندی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایمن سازی نقاط پرحادثه در دو عملیات کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود، تصریح کرد: نصب علائم ویژه فسفری، خط کشی، نصب چشم گربه ای، گاردریل، روشنایی و چراغ چشمک زن، از جمله اقداماتی بوده که طی یکسال و نیم گذشته در برنامه کوتاه مدت و جهت آشکار سازی و ارتقاء ایمنی راه ها برای استفاده کاربران و رانندگان انجام شده است.

به گفته نازک کار، در برنامه ریزی عملیات بلند مدت برای ایمن سازی ۹۷ نقطه، با توجه به سه و نیم میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده از سازمان راهداری، در وهله اول ۱۰ نقطه پرحادثه استان را به مهندسان مشاوران ذی صلاح سپردیم که پس از مطالعات آنها عملیات اصلی انجام شود.

نازک کار به محدودیت های اعتباری اداره کل متبوعه نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر براساس اعتبار اختصاص داده شده برای امسال، چندین نقطه از ۱۰ نقاطی که کار مطالعاتی برای آنها انجام شده جهت اجرای عملیات اصلاحی مهندسی تعیین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه ۷۰ درصد تصادفات نشات گرفته از خطای انسانی و ۳۰ درصد مربوط به وسیله نقلیه و راه است، افزود: براساس آمارهای ارائه شده؛ سهم راه ها در تصادفات کمتر از سه درصد است از این رو بایستی در کنار ارتقاء ایمنی راه ها به عوامل دیگر نیز برای کاهش تصادفات توجه داشت.

لازم به ذکر است که گیلان جزو ۵ استان نخست تردد جاده ای در کشور است و ارتقاء ایمنی راه ها علاوه بر نصب علائم در تمامی مولفه های آن از جمله تعریض جاده، جداسازی راه ها و روشنایی ضرورت دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.