رئیس‌جمهور ترکیه مجدداً تاکید کرد آنکارا از تصمیم خود برای خرید اس-۴۰۰ روسیه صرف‌نظر نخواهد کرد.

اردوغان: ترکیه از خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسیه منصرف نخواهد شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد آنکارا از تصمیم خود برای خرید اس-۴۰۰ روسیه صرف‌نظر نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگو با روزنامه حریت دیلی نیوز تاکید کرد انصراف از خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسیه به هیچ وجه مطرح نیست. اردوغان افزود دولت ترکیه حتی برای خرید موشک‌های آمریکایی که البته آنکارا با آن مخالفت هم نمی‌کند، قرارداد خود با روس‌ها را برای خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ کنار نخواهد گذاشت.

رئیس‌جمهور ترکیه به حریت گفت: "ما (برای خرید اس-۴۰۰ روسیه) تصمیم خود را گرفته‌ایم و در این زمینه عقب‌نشینی نخواهیم کرد".

اردوغان ادامه داد کار تحویل سلاح‌های روسی به ترکیه ژوئیه امسال شروع خواهد شد. وی همچنین تصریح کرد ترکیه آماده است پیشنهاد آمریکا را برای فروش موشک‌های پاتریوت بررسی کند. به گفته وی مسائل مربوط به تولید و تحویل این سلاح‌ها موضوع مذاکراتی است که هنوز ادامه دارد.

آمریکا تا کنون بارها مخالفت خود را با تصمیم ترکیه برای خرید اس-۴۰۰ روسیه اعلام کرده است. در همین راستا وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آنکارا را تهدید کرده است که این کار می‌تواند پیامدهای وخیمی به دنبال داشته باشد. پنتاگون هشدار داده است خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ توسط ترکیه می‌تواند به وخیم شدن روابط نظامی واشنگتن با آنکارا یا اعمال تحریم‌هایی بر ضد ترکیه منجر شود و فروش جنگنده‌های اف-۳۵ و موشک‌های پاتریوت را به ترکیه مختل کند.

با این حال رئیس جمهور ترکیه نیز بارها تاکید کرده است که کشورش سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسیه را برای خرید تسلیحات آمریکایی کنار نخواهد گذاشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.