رای الیوم در گزارشی به بررسی حمله تروریستی شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند پرداخت و اعلام کرد الگوی عامل این حمله دونالد ترامپ بوده است.

رای الیوم: ترامپ نظریه‌پرداز و پدر معنوی تفکرات نژادپرستانه است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رای الیوم با اشاره به کشتار وحشیانه نمازگزاران در نیوزیلند نوشت: الگوی تروریست جنایتکار عامل حمله به دو مسجد در «کرایست چرچ» نیوزیلند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و گروهی از تحریک‌کنندگان عرصه رسانه است که برای نژادپرستی نفرت‌آمیز خود در داخل و خارج از آمریکا تبلیغ می‌کنند.

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت: در حالیکه جنگ برای نابودی داعش پس از محاصره این گروه در آخرین سنگرش در منطقه «الباغوز» سوریه در شرق فرات وارد آخرین مرحله شده است، کشورهای اسلامی با پدیده جدیدی غافلگیر شدند و آن کشتار در دو مسجد شهر کرایست چرچ نیوزیلند بود که یک تندروی راستگرای متعصب مرتکب آن شد و در نتیجه آن پنجاه نمازگزار بی‌گناه شهید شدند.

پدیده «اسلام هراسی» یا دشمنی با مسلمانان در اروپا و سراسر کشورهای غربی مسئله جدیدی نیست، اما موضوعی که تازگی دارد این است که این پدیده رنگ و بوی مسلحانه تروریستی به خود گرفته است و از مرحله بیانیه‌ها، نوشته‌های تحریک‌آمیز و اهانت به قبرهای مسلمانان، به حملات خونین و از اقدامات فردی و محدود به اقدامات سازماندهی شده از نظر ایدئولوژیک و نهادی تبدیل شد.

«برنتون تارانت» عامل کشتار یاد شده پس از مقدمه‌سازی و با پخش موسیقی و بکارگیری دوربین فیلم‌برداری مرتکب این جنایت شد. وی همه اقداماتش را از زمانی که از خانه حرکت کرد تا حمله به مسجد و تیراندازی به نمازگزاران و قتل آن‌ها یکی پس از دیگری فیلم‌برداری کرد.

ایدئولوژی این تروریست نژادپرست که آن را در یک نامه هفتاد و سه صفحه‌ای ثبت کرده است، نشان می‌دهد وی این حمله خونین را در دفاع از نژادهای سفید و دشمنی با مهاجران انجام داد. وی بر این باور است که افزایش تعداد مهاجران، جوامع سفیدپوست غربی را تهدید می‌کند. وی مهاجران را اشغالگر و متجاوزانی می‌داند که باید آن‌ها را نابود کرد.

نکته جالب این است که الگوی این تروریست جنایتکار دونالد ترامپ و گروهی از تحریک‌کنندگان عرصه رسانه است که برای نژادپرستی در داخل و خارج از آمریکا در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند. درست است که دولت‌های غربی خطر این گروه‌های نژادپرست را برای امنیت و ثبات کشورهای خود درک می‌کنند و بر برقراری مساوات در قبال شهروندان و حمایت از جان و مال مهاجران تاکید می‌کنند، اما خطر در تقویت و رشد احزاب، سازمان‌ها و ایدئولوژی‌هایی میزبان آن‌ها و نتایج حاصل از اقداماتشان است که آن را در چارچوب انتقام‌گیری ارزیابی می‌کنند.

ترامپ نظریه‌پرداز و پدر معنوی این تفکر نژادپرستانه و خصمانه است که از آن حمایت می‌کند. وی نه تنها مانع ورود اتباع هفت کشور اسلامی به آمریکا شده است بلکه با وقاحت تمام از تروریست توصیف کردن عامل کشتار تروریستی نیوزیلند خودداری کرد و صرفا به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

مسئله تاسف برانگیز این است که بیشتر کشورهای اسلامی در قبال گسترش دامنه پدیده «اسلام هراسی» سکوت می‌کنند و هیچ اقدام واقعی به عمل نمی‌آورند تا همتایان غربی خود را برای مبارزه با اسلام هراسی ترغیب کنند و مانع گسترش این پدیده شوند، اما همین کشورها همیشه به درخواست‌های غرب و به طور مشخص آمریکا برای مقابله با گروه‌های اسلامی مندرج در "فهرست تروریسم" پاسخ مثبت دادند.

کشتار دو مسجد در کرایس چرچ نیوزیلند شاید از نظر شمار قربانیان و کینه نژادپرستانه‌ای که عامل آن از خود بروز داد نخستین کشتار در این کشور باشد، اما با وجود مسئولان غربی که از ابراز تنفر و نفرت علیه مسلمانان خودداری نمی‌کنند و در صدر آن‌ها مسئولی به نام ترامپ قرار دارد، قطعا این کشتار آخرین کشتار نخواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.