در حملات تروریستی دیروز عراق و انفجار دست‌کم 8 خودروی بمب‌گذاری شده در مناطق مختلف این کشور، 70 تن کشته و 250 نفر زخمی شدند.<BR> <BR>

روز خونین در آستانه عید فطر در عراق با 70 کشته و 250 زخمی

به گزارش «رویترز»، در مجموعه حملات تروریستی دیروز در مناطق مختلف عراق، بیش از 70 تن کشته و 250 نفر زخمی شدند.

بیشترین تلفات را انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در بیرون از یک رستوران واقع در محله «الزعفرانیة» در بغداد به همراه داشت که همزمان با خروج عراقی‌ها پس از افطار از منازلشان صورت گرفت و طی آن 27 نفر کشته شدند.

پایگاه خبری «الجزیرة» تعداد کشته‌های این انفجار را 31 نفر اعلام کرد.

«السومریة نیوز» نیز نوشت که با فاصله اندکی از انفجار این خودرو در زعفرانیه، یک موتور سیکلت در نزدیکی محل انفجار نخست، منفجر شد و تعداد تلفات نیز 31 کشته و ده‌ها زخمی اعلام شده است.

لحظاتی پیش از انفجار در زعفرانیه، یک خودروی بمب‌گذاری شده دیگر در یک تقاطع شلوغ در شهرک صدر بغداد منفجر شد که طی آن 16 تن کشته و 40 نفر زخمی شدند.

منابع آگاه پلیس و پزشکی عراق اعلام کردند که چند ساعت پس از انفجار در شهرک صدر، انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده دیگر در «الحسینیة» بغداد، جان 6 شهروند عراقی را گرفت و علاوه بر آن 28 نفر دیگر زخمی شدند. این محله نیز دارای اکثریت شیعه است.

در منطقه «التاجی» واقع در شمال بغداد نیز، انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده یک کشته و 9 زخمی برجای گذاشت.

از سوی دیگر برخی افراد مسلح در حالی که سوار بر یک خودرو بودند، به سرعت از یک ایست بازرسی در شمال بغداد گذشته و نیروهای حاضر در این ایست را به رگبار بستند که طی آن 6 نیروی پلیس و ارتش عراق کشته شدند.

الجزیرة تعداد کشته‌های این حمله تروریستی را 10 پلیس و نیروی امنیتی اعلام کرد.

منابع آگاه در پلیس و بیمارستان اعلام کردند که 4 خودروی بمب‌گذاری شده نیز در شهر «کرکوک» واقع در 250 کیلومتری شمال بغداد منفجر شدند و طی آن 2 تن کشته و 18 نفر دیگر زخمی شدند. این انفجارها طی 45 دقیقه صورت گرفت.

الجزیره نوشت که تعداد قربانیان حمله تروریستی کرکوک 12 کشته از نیروهای پلیس و 64 زخمی بود.

بر اساس این گزارش برخی از نیروهای امنیتی کرد نیز در این انفجار که در مقابل مقر فرماندهی مبارزه با تروریسم‌بود، کشته شدند و علاوه بر تلفات جانی مذکور، این انفجار به ساختمان مبارزه با تروریسم، خسارت مادی نیز وارد کرد.

الجزیرة نوشت: پلیس عراق از کشته شدن 7 تن دیگر در یک حمله انتحاری در داخل یک «کازینو» در یکی از مناطق غربی شهر «موصل» خبر داد و تعداد زخمی‌ها را 25 نفر اعلام کرد.

در فاصله کمی از کرکوک، در نزدیکی شهرک «طوز خورماتو»، یک زن کشته و همسرش که یک مقام مسئول محلی بود زخمی شد. دلیل این امر انفجار سه بمب‌ جاسازی شده در نزدیکی منزل این مقام مسئول بود.

در شهرک «دبس» نیز طی یک حمله جداگانه، یک افسر پلیس زخمی و برادرش کشته شد.

در موصل نیز افراد مسلح دو شخص را ترور و نفر سوم را در منطقه «البعاج» در غرب این شهر ربودند.

در غرب بغداد نیز، طی حمله افراد مسلح به یک ایست بازرسی در منطقه «الکرمة» در نزدیکی شهر «فلوجة» در استان «الانبار»، 4 پلیس کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

در پی وقوع این انفجارها، تدابیر شدید امنیتی در مناطق مختلف عراق بدلیل پیش‌بینی وقوع حملات تروریستی مشابه، اعمال شد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است اما القاعده و بعثی‌ها با همکاری یکدیگر تقریبا هر ماه حملات تروریستی خونینی را در عراق انجام می‌دهند.

شبکه تروریستی القاعده در عراق که با نام «دولت اسلامی عراق» فعالیت می‌کند، پیش از این تهدید کرده بود که حملات تروریستی جدیدی را در عراق برنامه‌ریزی کرده است.

کارشناسان امنیتی نیز بر این باورند که این تروریست‌ها از این اقدام خود قصد دارد، روحیه گروه‌های مسلح در سوریه را که برای براندازی دمشق می‌جنگند، بالا ببرند.

پیش از ماه مبارک رمضان، تدابیر امنیتی در عراق تشدید شد زیرا افزایش حملات تروریستی در این کشور، کاملا قابل پیش‌بینی بود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.