مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت: تلاش می کنیم سال آینده بهای دریافتی از مسافران مترو مشهد بر اساس مسافت طی شده و زمان استفاده از خدمات باشد.

برنامه ریزی برای دریافت بهای بلیت مترو مشهد بر اساس مسافت و زمان

به گزارش قدس آنلاین ، درپی درج گزارش قدس آنلاین ، درخصوص بی عدالتی درافزایش بهای بلیت مترو و اتوبوس درمشهد برای اقشار ضعیف جامعه وکسانی که تنها بخشی از مسیر را میپیمایند،  وحید مبین مقدم ظهر یکشنبه در نشست خبری خود که در ایستگاه ۲ قطار شهری برگزار شد، اظهار کرد: نوسانات ارزی ما را اذیت می‌کند و اگر به خود کفایی برسیم تحریم‌ها در ناحیه بهره برداری از قطار شهری تقریباً تأثیری نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر کرایه دریافتی از مسافران ۶۵۰ تومان با من کارت است که برای سال آینده ۸۰۰ تومان خواهد بود، بحث هزینه تمام شده در حال حاضر در سیستم مترویی تقریباً ۲ هزارتومان برای هر مسافر است و با توجه به رشد قیمت‌ها در سال ۹۸ هزینه جا به جایی بیشتر از دو هزار تومان است به همین جهت به نظر ما رقم ۸۰۰ تومان منطقی است.

مبین مقدم به هزینه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی احداث هر کیلومتر قطار شهری اشاره و عنوان کرد: جابه جایی هر مسافر توسط مترو نیم لیتر کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت که در سال جاری با توجه به صرفه جویی بیش از ۲۰ میلیون لیتر سوخت توانستیم در هزینه‌های سوختی ۱۹ میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در خصوص کاهش هزینه‌های مختلف در صورت استفاده از قطارشهری تصریح کرد: با توجه به سرعت حمل و نقل شهری مترو تقریباً به ازای هر سفر ۱۹ دقیقه کاهش زمانی دارد که باعث می‌شود در زمان‌های پرتردد شهر از ترافیک کمتری برخوردار شود.

مبین مقدم افزود: ظرفیت جابه جایی مسافر در خط ۲ قطار شهری در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار نفر است اما با توجه به استقبال مردم در حال حاضر تنها ۳۵ هزار نفر در روز از این خط استفاده می‌کنند که با نصب آسانسورها و ضرایب ایمنی این خط می‌توانیم در سال آینده به افزایش تردد مسافران در این خط نیز امیدوار باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو مشهد از آغاز تئاتر خیابانی در خط ۲ قطار شهری خبرداد و اظهار کرد: از این پس شنبه‌ها بعدازظهر در خط۲مترو تئاتر با سناریوهای آموزشی خواهیم داشت که استفاده از این برنامه و برنامه‌های فرهنگی دیگر هیچ هزینه‌ای برای مسافران مترو ندارد.

مبین مقدم به سرویس دهی قطار شهری در ساعت‌های پایانی سال اشاره و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به استقبال مردم سرویس دهی را به صورت پیوسته ادامه خواهیم داد که از ۷ صبح ۲۹ اسفندماه تا ۳ بامداد یک فروردین مسافرین می‌توانند از قطار شهری استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری به طرح جدید این شرکت برای دریافت بهای بلیت از مسافران اشاره و گفت: در شهرهای بزرگ دنیا کرایه مترو براساس سه روش مسافت طی شده، مکان ورود به مترو و زمان استفاده از مترو دریافت می‌شود ما طرحی را در سال ۹۷ به شورا ارائه کردیم که دریافت کرایه بر اساس مسافت طی شده باشد اما تصمیم برآن شد که طرح بررسی بیشتری شود به همین جهت طرحی را در سال آینده خواهیم داشت که کرایه مترو به صورت ترکیبی از مسافران دریافت شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو به بدهی این شرکت اشاره و اظهار کرد: ابتدای گذشته ۱۷ میلیارد تومان بدهی داشتیم که با تلاش همکاران در شرکت بهره برداری می‌توانم اعلام کنم در پایان سال ۹۷ هیچ بدهی نداریم و اگر هم بدهی باشد هزینه‌های جاری این شرکت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.