صالح آباد سرزمینی خرم و عاری از دود و دم کارخانه‌ها و وسایل نقلیه و با هوایی پاک که حلاوت و لذت یکبار مسافرت به این منطقه نیمه کوهستانی، پای هر مسافری را برای دیدن چندمین بار به این منطقه باز خواهد کرد.

مناظر زیبای حواشی سدهای دوستی و گلار تا آبشارهای خروشان

فصل بهار در راه است با تمام زیبایی های وسوسه انگیز و تمام دلمشغولی‌های رنگارنگ، بهار این درفصل افسونگر و دلربا آرام آرام می‌ آید. این ایام هر خانواده ایرانی خود را برای یک سفر نوروزی آماده و مقدمات لازم را فراهم می ‌کند اما مطمئن باشید اگر در نوروز پای خانواده شما با سفر به صالح آباد باز شود شک نکنید این مسافرت هم جزو خاطرات فراموش نشدنی شما ثبت می ‌شود.

صالح آباد سرزمینی خرم و عاری از دود و دم کارخانه‌ها و وسایل نقلیه و با هوایی پاک که حلاوت و لذت یکبار مسافرت به این منطقه نیمه کوهستانی، پای هر مسافری را برای دیدن چندمین بار به این منطقه باز خواهد کرد. این بخش با هوایی پاک و جان افزا و جاذبه‌های توریستی فراوان طبیعی و مناظر زیبای حواشی سد بزرگ دوستی و سد گلار برای استقبال و همراهی از مسافران نوروزی آماده می ‌شود.

 مناظر دلربای طبیعی

گل های زیبا و مناظر دلربای طبیعی و بکر و آثار باستانی این بخش، واقعاً آرامش بخش و چشم هر بیننده‌ای را با هر نوع سلیقه‌ای جذب می‌ کند و دل هر مسافر را با هر ذائقه‌ای می ‌رباید و بی اختیار لبخند بهاری را بر لب هایش قاب می‌کند.

 تماشای سرسبز ارتفاعات، چمنزارها، مزارع و چیدن و جمع آوری «اسفناج بیابانی» و «گیاه مندلاغ» که از آن نوعی آدامس گیاهی به دست می‌آید از پدیده‌ها و تفریح‌های بسیار نادری است که خاص این منطقه است. یک شهروند صالح آبادی می‌ گوید: ایام نوروز فرصت مغتنمی برای معرفی توانمندی های گردشگری این منطقه است که همه باید تلاش کنیم تا از این فرصت مناسب بدرستی استفاده شود و در راستای توسعه صنعت توریسم باید قابلیت های خوب این بخش در حوزه گردشگری و تفریحی اعم از مناظر زیبای طبیعی، آثار و ابنیه تاریخی، هنرهای موسیقی سنتی و بازی های آیینی که تاکنون مغفول مانده است را به دیگران بشناسانیم.

 آبشارهای خروشان

محمدزاده با اشاره به بارندگی های بسیار خوب اخیر در این منطقه  اظهار داشت : از سایر مناظر زیبای این منطقه که چشم هر انسانی را مات و مبهوت می‌کند، سد بزرگ بین المللی دوستی، سد گلار، باغ کشمیر، پیروحش، منطقه ییلاقی گله بید وروستای استای علیاست که دارای طبیعتی بکر و فضایی سرسبز با چشمه‌ها و آبشارهای خروشان است.

وی خاطرنشان کرد: از آثار باستانی و میراث فرهنگی زیبای دیگر این منطقه که از دوران گذشته به یادگار مانده است قلعه تاریخی زورآباد، مهدی آباد، پل خاتون، قنقر، تپه طلایی شورستان، پیرخواجه حسام و ده ها پدیده بدیع دیگر در این شهرستان مرزی واقعاً دیدنی و جذاب است که هر ساله مسافران زیادی را از اقصی نقاط کشور به خود جلب کرده است، اما هنوز هم متأسفانه این مظاهر غنی تمدن ایرانی در بخش صالح آباد نا شناخته و گمنام باقی مانده است. همچنین مردمان سخت کوش این دیار در حفظ سنت ها وآیین های کهن خراسان بزرگ سرآمدین هستند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.