مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: در نوروز امسال طرح راهداری نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه، آماده ارائه خدمات به مردم استان و مسافران می باشند.

اجرای طرح راهداری نوروز با ۹۲ اکیپ تا ۱۷ فروردین ماه

محمدرضا اخوان عبداللهیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: به منظور اینکه مردم استان خراسان رضوی و زائران در تعطیلات نوروزی سفری بدون دغدغه داشته باشند، طرح راهداری نوروز با ۹۲ اکیپ راهداری که از حیث منابع انسانی   ۹۰۰ نفر می باشند و  امکانات و ماشین آلات راهداری به طور کامل در اختیار آنها می باشد در نقاط مختلف استان خراسان رضوی آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه ، آماده ارائه خدمات به مردم استان و مسافران  می باشند.
وی تصریح کرد:  استان در حوزه ارائه خدمات حمل و نقل جاده ای و راهداری از آمادگی کامل برخوردار می باشد و با هماهنگی که در بین دستگاه های  مختلف شورای حمل و نقل استان وجود دارد ، امیدواریم مردم در سفرهای خود در تعطیلات نوروزی با مشکل خاصی مواجه نشوند. از طرفی با شناختی که از نقاط حادثه خیز راه های استان وجود داشت در زمینه کاهش خطر پذیری و افزایش ایمنی این نقاط اقدامات مناسبی صورت گرفت تا مردم استان و مسافران سفری مطمئن در تعطیلات نوروز داشته باشند.
رئیس شورای حمل و نقل استان خراسان رضوی  گفت: درسال ۹۷ میزان سفر با قطار به مقصد استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد نیز  ۱۸ درصد رشد داشته است و در سال ۹۷ ، در حدود ۱۳ میلیون نفر نیز از طریق حمل و نقل ریلی از استان خارج شده و یا به استان سفر کرده اند و با تلاش هایی که امسال صورت گرفت تقریبا ۴۸ درصد تاخیر حرکت قطار ها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به اضافه شدن چهار شهر رشت، ارومیه، همدان و کرمانشاه به حوزه حمل و نقل ریلی شهر مقدس مشهد ، در نوروز ۹۸ زائران و مسافران از ۲۹ نقطه مرکز استان و شهر در کشور می توانند به مشهد مقدس سفر کنند که این امکان برای مردم مشهد مقدس و استان خراسان رضوی نیز برای سفر به این ۲۹ نقطه از طریق حمل و نقل ریلی فراهم شده است و این ارائه خدمت از طریق ۹۱ رام قطار مسافری صورت می گیرد.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: هدف مجموعه حمل و نقل استان این است که زائران و مسافران در سفرهای خود در محورهای استان نگرانی نداشته باشند و سفرهای خود در تعطیلات نوروزی را با ارامش و خاطره ای خوب و رضایت بخش انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.