رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آغاز برنامه‌ «هنر برای همه» در این سازمان با اجرای کنسرت محمد معتمدی در ایام نوروز در تهران خبر داد.

کنسرت روزانه معتمدی برای تهرانی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صبح روز شنبه ۲۵ اسفند ماه در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های نوروزی این سازمان پرداخت و عنوان داشت: برنامه‌های ما در قالب یک ستاد از ابتدای اسفند ماه در دست برنامه‌ریزی و اجرا قرار گرفت و مبنای آن نیز در سال جاری بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی قرار داده شد. به باور ما یکی از وظایف سازمان این است که اجازه ندهد این بیانیه و آنچه در آن بیان شده است به فراموشی سپرده شود و به صورت شکلی با آن برخورد شود. بر همین اساس ما در قالب کارگروهی و بر مبنای هفت سرفصل تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و با مخاطب قرار دادن جوانان برنامه‌های خود را تدارک دیدیم که شامل ۲۵ برنامه سراسری و ملی و بیش از ۱۵۰۰ برنامه در قالب محلی است که در دو بخش پیش نوروزی و با عنوان فصل دل‌تکانی و پس از ایام سال نو در قالب فرهنگسرای نوروز برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این سازمان در ایام پیش از نوروز عنوان کرد: برنامه میهمانی لاله‌ها که به غبارروبی از مزار شهدا اختصاص دارد از هفته گذشته آغاز و تا انتهای این هفته نیز ادامه خواهد داشت. همچنین در قالب برنامه‌ای دیگر با انتشار فراخوانی مردمی از شهروندان خواستیم که با توجه به توانایی‌های خود در قالب یک برنامه منطقه‌ای با حضور در خانواده شهدا به خانه‌تکانی و انجام اموری مانند تعمیرات بپردازند.

اوحدی در ادامه به ایجاد چهار ایستگاه سیار شامل چهار اتوبوس با عنوان فرهنگسرای سیار نوروزی خبر داد که از امروز در مناطق مختلف شهر تهران به حرکت در خواهند آمد و برنامه‌هایی برای شهروندان در آن اجرا خواهد شد. همچنین مسابقه‌ای کتابخوانی به مناسبت نوروز بر مبنای دو عنوان کتاب و خلاصه‌نویسی آنها نیز در دست اجرا قرار گرفته است که جزئیات آن در پایگاه اینترنتی www.tlib.ir قابل دسترسی است. برنامه‌ای دیگر نیز با عنوان پخت شیرینی خانگی و فروش آن در فرهنگسراها در دست اجرا قرار گرفته است که عوائد آن به خانواده‌های کم بضاعت جنوب شهر تهران اهدا می‌شود. برنامه‌ای نیز با عنوان درخت آرزوها تدارک دیده شده است که در آن کودکان مناطق کم بضاعت تهران آرزوهای خود را در قالب متن و یا نقاشی به روی کاغذ نوشته و به درختی که برای همین منظور تدارک دیده شده نصب می‌کنند. این درخت نمادین در جلوی ورودی فروشگاه‌ها و مال‌های بزرگ تهران قرار داده می‌شود تا خانواده‌های تهرانی به بضاعت خود به برآورده شدن این آرزوها کمک کنند. برنامه حکمت علوی با هدف برگزاری مسابقه‌ای بر مبنای ۵۰ حکمت نهج‌البلاغه نیز در فضای مجازی و از طریق پایگاه اینترنتی www.farhangsara.ir در دست اجرا قرار گرفته است.

جزئیاتی از انتخاب چهره مردمی سال

وی در ادامه به برنامه انتخاب چهره مردمی سال به همراهی برنامه تلویزیونی فرمول یک اشاره کرد و گفت: در انتخاب این چهره‌ها ابتدا دو هزار نفر انتخاب و پس از داوری ابتدایی به چهل چهره کاهش پیدا کرد و در نهایت نیز یازده نفر برای داوری نهایی انتخاب شده‌اند که در ایام پایانی سال جاری نتایج آن اعلام می‌شود. این برنامه و اجرای آن هیچ هزینه تبلیغاتی را به صدا و سیما و ما متحمل نکرده است و تبلیغات آنها تنها از طریق امکان‌های تبلیغی سازمان در سطح شهر انجام شده است.

وی در همین زمینه و در پاسخ به سوال مهر درباره علت انتخاب این برنامه تلویزیونی نیز گفت: این پیشنهادی بود که شبکه یک به ما داد و برنامه نیز در نهایت در قالب نشستی که من و آقای زین‌العابدین داشتم نهایی شد. داوری‌ها در بخش اول به کمک رسانه‌ها صورت پذیرفت و در نهایت منتخب با رأی مردم به شرحی که اعلام شده است انتخاب می‌شود. این برنامه نخستین تجربه ماست و بدون شک کم و کاستی‌هایی خواهد داشت اما امیدواریم که در ادامه تکمیل و به شکل بهتری برگزار شود.

نوروزانه‌های تهران

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه به تشریح برنامه‌های نوروزی این سازمان پرداخت و گفت: در هشت منطقه تهران شامل باغ‌موزه هنر ایرانی و قصر، باغ کتاب و فرهنگسراهای اشراق و خاوران و بهمن و ولاء و میدان آزادی ویژه برنامه‌های نوروزی ما در میان مردم تهران برگزار می‌شود. همچنین ۲۲ کتابخانه سازمان در ایام نوروز از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر و ۱۱ کتابخانه نیز از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب به فعالیت مشغول خواهد بود. در روز ۱۴ فروردین و به مناسبت عید مبعث نیز برنامه‌ای ویژه با عنوان مبعث دل‌ها در محل باغ کتاب تهران و با همکاری شبکه یک برگزار خواهیم کرد. ویژه برنامه‌ای نیز با عنوان عیدانه عروسکی در پردیس تئاتر تهران از سوم تا سیزدهم فروردین ماه برگزار می‌شود که در آن نمایش‌های عروسکی به شهروندان تهرانی عرضه می‌شود.

اوحدی درباره برنامه‌های تهران گردی سازمان متبوع خود در ایام نوروز نیز گفت: ۱۶ برنامه تهران گردی و یک برنامه ویژه برای دانشجویان غیرایرانی مقیم ایران در این زمینه تدارک دیده شده است که جزئیات آن از طریق سامانه ۱۳۷ ونیز پایگاه اطلاع رسانی سازمان در دسترس است.

جزئیات اجرای برنامه هنر برای همه

وی در بخش دیگری این نشست خبری از اجرای برنامه‌ای ویژه با عنوان «هنر برای همه» خبر داد و گفت: در سال گذشته شاهد برگزاری نمایش‌ها و کنسرت‌هایی بودیم که با قیمت‌بلیط بالا به شهروندان عرضه می‌شود. ما به منظور فرهنگسازیبرای مقابله با این اتفاق از ۴ فروردین‌ماه سال جاری برنامه روزانه‌ای با میزبانی پردیس تئاتر تهران برگزار می‌کنیم که در آن «محمد معتمدی» به عنوان هنرمندی که از این حرکت استقبال کرده است هر روز برای شهروندان به اجرای کنسرت خواهد پرداخت. این کنسرت با بهای بلیط ۲۵ هزار تومان برای تمامی صندلی‌های سالن برگزار می‌شود و البته در ایام برگزاری نوبت‌های اجرای رایگان برای خانواده شهدای مدافع حرم و کودکان کار نیز درنظر گرفته شده است و در هر نوبت اجرا نیز ردیف‌هایی از سالن برای مردم کم‌برخوردار اختصاص می‌یابد.

به گفته اوحدی بلیط فروشی برای اجرای این برنامه از ظهر امروز از طریق پایگاه اینترنتی www.farhangsara.ir انجام شده و سازمان امیدوار است با پیوستن سایر هنرمندان به این برنامه در طول سال آینده این برنامه را ادامه دهد.

اوحدی تصریح کرد: این برنامه با پرداخت دستمزد به گروه هنری اجرا کننده همراه است اما بنابر اعلام آنها عوائد مازاد این برنامه نیز صرف امور خیریه خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین با اعلام انتشار فراخوان جشنواره فیلم شهر از برگزاری آن در تیرماه سال آینده خبر داد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.