داستان ادامه دار اعتراض سرمربیان تیم های لیگ برتر که به محض عدم نتیجه‌گیری داوران را سیبل انتقادهای خود قرار می دهند جمعه گذشته پس از دیدار فولاد و سپاهان با موضع تند امیر قلعه نویی شدت گرفت و با واکنش داوران کشورمان همراه بود. سرمربی سپاهان پس از اینکه در اهواز نتوانست در مقابل تیم افشین قطبی به برتری برسد در خصوص تیم داوری جوان این بازی  و با موضع گرفتن نسبت به چهار داور باسابقه کشورمان گفته بود: برخی داوران قدیمی هستند که می‌توانند با پنج سوت معمولی پدر یک تیم را در بیاورند. ان‌شاءالله این داوران جدید این مسائل را یاد نگیرند و آن داوران قدیمی هم زودتر بازنشسته بشوند تا این فضای مسموم را به داوران جوان تزریق نکنند. من از چهار داور تا زنده‌ام نمی‌گذرم؛ ممبینی، ترکی،‌ فغانی و اشکان خورشیدی. این ها خاطرات بد زندگی من هستند و یک روز با فیلم و مدارک این ها را می‌خواهم بگویم.

ژنرال در محاصره مردان سیاهپوش

حمید رضا خداشناس/ داستان ادامه دار اعتراض سرمربیان تیم های لیگ برتر که به محض عدم نتیجه‌گیری داوران را سیبل انتقادهای خود قرار می دهند جمعه گذشته پس از دیدار فولاد و سپاهان با موضع تند امیر قلعه نویی شدت گرفت و با واکنش داوران کشورمان همراه بود.
سرمربی سپاهان پس از اینکه در اهواز نتوانست در مقابل تیم افشین قطبی به برتری برسد در خصوص تیم داوری جوان این بازی  و با موضع گرفتن نسبت به چهار داور باسابقه کشورمان گفته بود: برخی داوران قدیمی هستند که می‌توانند با پنج سوت معمولی پدر یک تیم را در بیاورند. ان‌شاءالله این داوران جدید این مسائل را یاد نگیرند و آن داوران قدیمی هم زودتر بازنشسته بشوند تا این فضای مسموم را به داوران جوان تزریق نکنند. من از چهار داور تا زنده‌ام نمی‌گذرم؛ ممبینی، ترکی،‌ فغانی و اشکان خورشیدی. این ها خاطرات بد زندگی من هستند و یک روز با فیلم و مدارک این ها را می‌خواهم بگویم.

  بهترین خاطرات ما، بهترین الگوهای ما
این حرف های قلعه‌نویی اما واکنش تندی از سوی داوران و کمک‌داوران لیگ برتری در پی داشت. تعداد زیادی از قاضیان فوتبال ایران با انتشار پستی مشترک با چهار عکس از داورانی که قلعه‌نویی نامشان را برده بود و جمله «بهترین خاطرات ما، بهترین الگوهای ما»  به حمایت از هم‌صنف های خود پرداختند.

   فغانی:با لابی سیاسی به موفقیت نرسیده‌ام
علیرضا فغانی نیز در خصوص صحبت‌های امیر قلعه‌نویی که گفته بود او و سه داور دیگر را حلال نمی‌کند، گفت: همیشه اعتقاد دارم که این خداست که باید از من راضی باشد و نه بنده‌های خدا و این اعتقاد من است. به هر حال گذشت زمان همه چیز را درباره خیلی از افراد ثابت کرده و می‌کند. 
داور بین‌المللی فوتبال کشورمان تصریح کرد: در این فوتبال همواره سعی کرده‌ام خودم باشم و هیچ‌گاه به دنبال بازی‌های سیاسی، لابی با سیاسیون و داشتن خدم و حشم نبودم و هر کدام از دوستان مثل محسن ترکی، هدایت ممبینی و...که به جایگاه خوبی در این فوتبال رسیدند با تلاش خودشان بوده است.
وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در این حدود ۲۴،۲۵ سالی که در فوتبال هستم به این نتیجه رسیدم که اکثر کسانی که درباره مسائل پشت پرده و باندبازی حرف می‌زنند خودشان اصل این کار هستند . ارتباط پنهانی با برخی مربیان و بازیکنان و یا سیاه‌بازی یا لمپن‌بازی دیگر جوابگو نیست و نمی‌توان با این کارها به موفقیت رسید.
وی در ادامه گفت‌ وگویش با فارس ادامه داد: من پیش خدا و وجدان خودم راضی هستم که اگر اشتباهی هم در داوری فوتبال انجام دادم کاملا سهوی و فوتبالی بوده است اما اگر کسی در عالم فوتبال مدرکی دارد که اشتباهی عمدی انجام شده آن را رو کند. 

  ترکی: دوران موفقیت با هوچی‌گری گذشته است
همچنین محسن ترکی، داور بازنشسته فوتبال ایران در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به این صحبت‌ها اظهار داشت: من فوتبال ایران را کنار گذاشته‌ام و قصد دارم که آن را کلاً فراموش کنم. بارها و بارها در اطراف صحبت شده و تقاضای همکاری می‌شود، اما کلاً بدم می‌آید وارد این فضا شوم، به خاطر همین مسائل که یک عده آدم کوچک هر زمانی که با مشکل مواجه می‌شوند، به زمین و زمان چنگ می‌اندازند. به قول معروف یک نفر که در حال سقوط به ته چاه است، به هر چیزی دست می‌اندازد و می‌خواهد همه را با خود به پایین بکشد.وی افزود: فکر می‌کنم دوره قلعه‌نویی تمام شده است. در واقع دوره این حرف‌ها و مسائل گذشته و فوتبال تبدیل به یک علم شده و برای موفقیت در آن نیاز به سعی و تلاش است. دوره هوچی‌گری‌ها گذشته است. او باید خودش و تیمش را قوی کند تا در زمین فوتبال به حقش برسد.
داور بازنشسته فوتبال ایران که سابقه زیادی در قضاوت دربی پایتخت دارد، ادامه داد: او هم فیلم و مدارکش را بیاورد، من هم فیلم و مدارکی دارم که به وقتش من هم حرف‌هایی برای گفتن دارم و به وقتش جلوی او می‌ایستم. دوره اینکه یک نفر فکر کند یک زمانی فوتبالیست بوده و می‌تواند مربی قابلی هم باشد و همچنین با هوچی‌گری و یکسری مسائل عناوینی به دست آورد، گذشته است. 
وی درباره عدم واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته داوران و نبود یک اتحادیه برای داوران به منظور واکنش نشان دادن در چنین مواقعی درباره چنین صحبت‌هایی عنوان کرد: متأسفانه اتحادیه داوران نداریم و اگر هم قرار بود زمانی این اتفاق رخ بدهد، یک عده فدراسیون‌نشین و از مسئولان کمیته داوران مقابل این موضوع ایستادند و اجازه قدرت گرفتن این کانون و اتحادیه داوران را ندادند تا در چنین روزهایی خودِ داوران بتوانند از حق‌شان دفاع کنند. متأسفانه این از ضعف مدیریتی فوتبال کشور بوده که گریبان‌گیر داوران شده است.

  قلعه نویی: اگر جرئت دارید حرف بزنید
پس از حمله تند ترکی به قلعه‌نویی و موضع گیری سایر داوران کشور نسبت به این مربی ، سرمربی سپاهان  در گفت و گو با فارس در خصوص اظهارات محسن ترکی و علیرضا فغانی گفت: من حرف بدی نزدم و فقط گفتم از این چهار داور خاطره خوبی ندارم. مگر این حرف بدی است؟
وی افزود: اصلاً مگر آقای ترکی الان داوری می‌کند؟الان هم می‌گویم این داوران خاطرات بدی را برای من رقم زدند.قلعه نویی تاکید کرد: اگر آقایان گفتند حرف می‌زنند من مشکلی ندارم، حرف بزنند. آقای ترکی! و بقیه داوران ایران بدانند من جرئت داشتم حرف زدم اگر شما هم جرئت دارید حرف بزنید،اگر آقایان حرف دارند بزنند من هم همه چیز را جمع می‌کنم و حرف‌هایم را می‌زنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.