زنجان- سردار رحیم جهانبخش گفت: استفاده از مواد محترقه در مقایسه با سال قبل کاهش داشته است.

حضور نامحسوس پلیس در فضای مجازی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان، در نشست خبری بعد ازظهر امروز(یک شنبه)، با اشاره به رشد ۲۴ درصدی تماس مردم با ۱۱۰ گفت: بیش از ۳ هزار نفر از طریق سامانه ۱۹۷ از خدمات پلیس  تقدیر و بیش از ۲ هزار نفر به خدمات پلیس انتقاد داشتند.

سردار جهانبخش با اذعان به اینکه ۲۵۰۰ معتاد در طول سال جاری دستگیرشدند، افزود:عدم وجود  ظرفیت ماده ۱۶ از مشکلاتی است که همواره پلیس با آن مواجع است.

وی ادامه داد: پلیس توان جمع اوری معتادین طی ۴۸ساعت را دارد  ولی محلی برای نگهداری و زیرساختهای استاندارد لازم برای نگهداری معتادین وجود ندارد که در این راستا در طول سال جاری ۸ باند تهیه و توزیع  مواد مخدر، منهدم و ۳۷۰ نفر در این رابطه دستگیر شده است.

کشف ۸۵ درصد جرایم فضای مجازی

 جهانبخش در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین در خصوص خلاء عدم وجود پلیس در فضای مجازی گفت: میزان جرائم فضای مجازی در طول سال جاری ۶۱ درصد رشد داشته که جرایم مالی و کلاهبرداری اینترنتی بیشترین سهم را دارند.

وی با اشاره به اینکه  در طول سال جاری ۸۵ درصد جرایم توسط  پلیس فتا  استان کشف شده است، اظهار داشت: پلیس با حضور نامحسوس  و چراغ خاموش در فضای مجازی درصدد کاهش جرایم در این بخش است و در بسیاری از موارد  حضور محسوس دارد.

سردار جهانبخش دربخش دیگری از سخنانش به اقدامات پلیس درچهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: در این راستا پلیس گشت‌های خودرویی و موتوری خود را در ۱۸ نقطه زنجان مستقر خواهد کرد.

وی اظهار کرد: پلیس در نقاط پر تردد استان زنجان گشت نامحسوس دارد و با افرادی که امنیت مردم را برهم بزنند برخورد می‌کند.

استفاده از ظرفیت پلیس افتخاری در چهارشنیه آخر سال

جهانبخش با بیان اینکه پلیس استان زنجان در چهارشنبه سوری آخر سال از ظرفیت پلیس افتخاری هم استفاده خواهد کرد، افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار مواد محترقه در استان زنجان توسط پلیس کشف شده که خوشبختانه کشفیات مواد محترقه در استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: خوشبختانه شاهد کاهش استفاده مواد محترقه در استان زنجان هستیم و این امر جای خوشحالی دارد.

جهانبخش همچنین از کشف ۸۰ هزار مرغ زنده قاچاق در استان زنجان خبر داد و افزود: این میزان مرغ در استان زنجان با نرخ دولتی در بین مردم عرضه شد.

افزایش قاچاق  سوخت در استان زنجان

وی از افزایش ۳۷ درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان زنجان طی ۱۱ ماه امسال خبر داد و گفت: متأسفانه قاچاق سوخت در استان افزایش داشته است.

جهانبخش با اشاره به اینکه امسال تنها یک مورد تجاوز به عنف در زنجان ثبت شده است، گفت: در حوزه وقوع جرایم، کاهش ۴۰ درصدی سرقت به عنف را در استان داریم.

آمار تصادفات نگران کننده است

وی با بیان این متأسفانه امسال شاهد رشد ۸۶ درصدی آمار وقوع قتل در استان بودیم، گفت: خیانت‌ در امانت نیز دارای ۴۱ درصد رشد بود که این آمار درشان مردم استان زنجان نیست.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه آمار تصادفات در استان زنجان نگران کننده است و آمارها نشان از رشد تصادفات در حوادث دورن شهری و برون شهری را دارد، گفت: تعداد تصادفات استان در سال جاری ۱۲۲ درصد افزایش یافته است و ۲۲۲ نفر در تصادفات جاده‌ای و درون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند.

جهانبخش تعداد خودروهای استان زنجان را ۳۵۰ هزار خودرو عنوان کرد و افزود: به صورت میانگین برای هر دو نفر یک دستگاه خودرو در استان زنجان وجود دارد که آمار بالایی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان بخش مهمی از تصادفات استان زنجان را توسط راکبان موتورسیکلت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۲۹۰ هزار موتورسیکلت نیز در استان زنجان وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.