فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در دهه چهارم انقلاب، توانایی‌های جوانان این مرز و بوم به جایی رسید که ناوشکن را در طول ۲ سال می‌سازیم، درحالی که قبلاً ۱۲ سال طول می‌کشید.

فرمانده نیروی دریایی ارتش: توانایی ما به حدی رسیده که در ۲ سال یک ناوشکن می‌سازیم

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، امیر دریادار «حسین خانزادی» در مراسم رونمایی از چهار کتاب حوزه ایثار و شهادت که در نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش در خرمشهر برگزار شد، با بیان اینکه در تاریخ هر کشوری قطعا روزهایی هست که باعث غرور و مباهات آن‌هاست، اظهار داشت: لحظه به لحظه ۴۰ سال عمر پربرکت انقلاب تاکنون صحنه شکوه، افتخار و مباهات بوده است و دفاع مقدس نیز برگ زرینی از این افتخارات ۴۰ ساله است.

وی با بیان اینکه دهه اول انقلاب با اتفاقات مهمی همراه بود، افزود: وقتی که انقلاب شد، هنوز خیلی از ساختارهای حکومتی شکل نگرفته بود؛ اما در این شرایط بود که ما با ترورها، ناامنی‌ها، تحریم‌ها و جنگ تحمیلی روبه‌رو بودیم؛ اما با این حال در عرصه دفاع مقدس آن‌قدر برجسته و قوی ظاهر شدیم که دشمن دیگر جرأت نمی‌کند که پای در جنگ رویارو با ملت ایران بگذارد.

امیر دریادار خانزادی تصریح کرد: ما آن زمان در شرایطی بودیم که دشمن قصد داشت با توطئه‌های خود از خارج کشور ارتش را منحل کند و لذا وقتی نتوانست تحریم‌ها را آغاز کرد. مستشاران نظامی وقتی این مملکت را ترک می‌کردند، با طعنه می‌گفتند که می‌رویم اما برمی‌گردیم و چند هزار مستشار خارجی رفتند و وقتی جنگ شروع شد، تصورات بر این بود که دیگر نیروهای مسلح نمی‌توانند تجهیزات خود را به‌کارگیری کند و اگر هم بتوانند، به دلیل نداشتن قطعه نمی‌توانند این فرایند به‌کارگیری را ادامه دهند؛ اما دیدیم که هشت سال دفاع مقدس با غرور انجام شد.

وی ادامه داد: دفاع ۳۴ روزه خرمشهر نمادی از اقتدار و ایستادگی ملت ایران بود و این تجربه را در همه عرصه‌های دیگر انقلاب خصوصا سازندگی به‌کارگیری کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: امروز هم که ما تاکنون ۶۰ ناوگروه صلح و دوستی را به دریا اعزام کرده‌ایم، همچنان هر روزمان مانند دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به عملیات‌های نیروی دریایی ارتش نظیر عملیات‌های «اشکان» و «شهید صفری»، تأکید کرد: همزمان با آغاز جنگ تحمیلی و مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر، اتفاقات مهمی هم در صحنه دریا افتاد و تنها ۶۷ روز از آغاز جنگ تحمیلی گذشته بود که بزرگترین پیروزی این دوران در عرصه دریا، رقم خورد که ناو همیشه قهرمان «پیکان» و شهدای گران‌قدر، حماسه عملیات «مروارید» را رقم زدند.

امیر دریادار خانزادی با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس ما بیش از ۱۰ هزار شناور تجاری و نفت‌کش را اسکورت کردیم تا به سلامت به بندر برسند، یا اینکه بتوانند به سلامت از بندر خارج شده و دروازه اقتصادی کشور را باز نگه دارند، تصریح کرد: وقتی هم که وارد دهه دوم انقلاب شده‌ایم، نیاز داشتیم تا قطعاتی که در دوران دفاع مقدس آسیب دیده بودند را تعمیر کنیم و از طرفی هم وارد عرصه سازندگی شدیم و ناوشکن‌های «جماران» و «سهند»، زیردریایی‌های کلاس «غدیر» و انواع موشک‌ها را تولید کردیم.

امیر خانزادی با تأکید بر اینکه امروز نیز ما در صحنه جنگ تمام عیار با استکبار جهانی هستیم، گفت: دشمن رسماً علیه ایران اعلام جنگ اقتصادی کرده است و امروز دیگر دشمن رو در روی ما ایستاده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های دهه چهارم انقلاب، گفت: در این دوران توانایی‌های جوانان این مرز و بوم به جایی رسید که ناوشکن را در طول ۲ سال می‌سازیم، درحالی که قبلاً ۱۲ سال طول می‌کشید؛ این به‌معنای آن است که ما با کوهی از دانش و اطلاعات در دهه پنجم انقلاب روبه‌رو هستیم که نیروی دریایی را با یک پیشرفت تصاعدی روبه‌رو کرده است.

امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه اخیرا در این شرایط تحریم‌ها به فناوری پرتاب موشک از زیر آب دست پیدا کرده‌ایم، گفت: همه این افتخاراتی را که امروز کسب کردیم را مدیون شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کردند که حرکت‌های بعدی انقلاب قطعا به دست جوانان است؛ لذا ما نه‌تنها به جوانان اعتماد داریم، بلکه به حضور آن‌ها در صحنه رزم نیازمندیم.

منبع: میزان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.