رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تربت‌جام با اشاره به فرارسیدن سال جدید گفت: در روزهای پایانی سال و ایام نوروز افزایش نرخ جابجایی مسافران درون شهری را نخواهیم داشت و با تخلفات احتمالی افزایش کرایه در این ایام برخورد قانونی خواهد شد.

کرایه تاکسی ها تا پایان تعطیلات نوروزی افزایشی نخواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین سید یحیی موسوی بابیان اینکه در ایام نوروز امسال افزایش نرخ جابجایی مسافر درون‌شهری تغییری نخواهد داشت می‌گوید: برای افزایش کرایه‌ها با هیئت‌مدیره در حال مذاکره هستیم و پیشنهادهای افزایش نرخ کرایه‌ها را از بین رانندگان و دست‌اندرکاران حمل‌ونقل درون‌شهری جمع‌آوری و آنالیز کرده‌ایم و این هفته در هیئت‌مدیره تصویب خواهد شد و برای تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر ارسال خواهد. این افزایش قیمت به‌احتمال‌زیاد از اردیبهشت اعمال خواهد شد. در این افزایش حدود سیصد درصدی قیمت قطعات خودرو و هزینه‌های رانندگان لحاظ شده که در موارد مختلف حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد نرخ افزایش‌خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه پایانه مسافربری آماده ارائه خدمات و پذیرش مسافر است می‌گوید: شهروندان می‌توانند بجای استفاده از خودروهای شخصی و بخصوص تک‌سرنشین از خودروهای حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری و بین‌شهری استفاده نمایند. این سازمان برای ایجاد و برقراری امنیت در جابجایی مسافر در شهر به‌صورت جدی با مسافربرهای شخصی غیرمجاز برخورد مستمر می‌شود و با اقداماتی بازدارنده مانند توقیف و جریمه توسط راهور و سازمان اقدام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تربت‌جام ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی سالم و مفید را فلسفه وجودی سازمان حمل‌ونقل شهرداری می‌داند و می‌گوید: امسال تمام توان و ظرفیت سازمان را به‌صورت کمی و کیفی بسیج کردیم تا در برنامه‌های استقبال از بهار بتوانیم سرویس‌های کافی شهروندان را در جابجایی شهری یاری کنیم و در روزهای پایانی سال و روزهای آغازین سال جدید خدمات مناسبی به مسافرین و شهروندان داشته باشیم.
موسوی می‌گوید: مرکز معاینه فنی خودرو در ایام تعطیلات فعال خواهد بود و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است و در تمام مواردی که در حوزه سیستم حمل‌ونقل شهرداری عنوان شد، کشیک‌های مربوطه فعال هستند و برنامه‌های کشیک ایام تعطیلات نوروز ابلاغ‌شده است. خطوط اتوبوس‌رانی برخی روستاهای تابعه فعال است و در صورت موافقت مراجع ذی‌ربط توسعه خواهند یافت
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تربت‌جام در مورد سیستم توزیع عادلانه فضای پارک شهری حاشیه خیابان‌ها می‌گوید: این طرح حدود یک ماه است که از طریق سرمایه‌گذاری شرکت الیت و ایجاد اشتغال ۱۲ نفر از جوانان شهر تربت‌جام به بهره‌برداری رسیده تا از پارک طولانی‌مدت خودروها و بخصوص کسبه در حاشیه خیابان‌های اصلی شهر جلوگیری شود.
موسوی به احداث پارکینگ عمومی خودروهای سنگین برای جمع‌آوری کامیون‌ها و تریلرها در سطح شهر اشاره می‌کند و می‌گوید: بیش از ۱۳۰ دستگاه خودروی سرویس دانش‌آموزی برای سلامت سفر آنان فعالیت دارند
وی بابیان اینکه در شهر تربت‌جام به ازای هر ۸۱ نفر یک خودروی حمل‌ونقل عمومی در خدمت شهروندان است می‌افزاید: در این شهر تعداد ۱۲ دستگاه اتوبوس واحد شهری، ۳ دستگاه مینی‌بوس سازمان حمل‌ونقل، ۱۲ دستگاه مینی‌بوس تحت نظارت، ۲۱۰ دستگاه تاکسی خطی، ۱۷۵ دستگاه تاکسی گردشی، ۶۰۰ دستگاه خودروی آژانسی، ۴۱ دستگاه تاکسی بی‌سیم ۱۳۳ و ۷۰ دستگاه وانت‌بار تحت نظارت سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تربت‌جام در شهر داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.