البرز- نادر ایزدبین گفت: اصلی ترین چالش که نه فقط در البرز، بلکه در تمام کشور درحوزه مدیریت شهری وجود دارد عدم به رسمیت شناخته شدن فعالیت شوراها توسط دولتمردان است.

دولتمردان، شوراهای اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسند

نادر ایزدبین رئیس شورای اسلامی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر در حالی که در قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیری شناخته می شوند اما در عمل توسط دولتمردان و مسئولین بالادستی مورد توجه نیستند.

رئیس شورای اسلامی استان البرز به نقش مهم شوراهای شهر اشاره کرد و گفت: بدون شک اگر امور مربوط به استان ها به پارلمان محلی واگذار شود بسیاری از مشکلات نیز برطرف خواهد شد این در حالی است که نمایندگان حاضر در شوراها نیز باید تمام تلاش خود را جهت رفع معضلات شهر و روستا بکار گیرند.

ایزدبین با بیان اینکه نمایندگان شورای شهر باید مورد اعتماد مردم باشند گفت: اعضای شورا منتخب مردم هستند از همین رو بارها در جلسات تاکید کرده ایم که نباید با برخی تصمیمات اعتماد را از مردم سلب کنیم.

وی تصریح کرد: در تمامی صنوف تخلف وجود دارد این در حالی است که اعتقاد داریم حتی یک تخلف در میان شوراهای شهر به منزله از دست رفتن اعتماد مردم است.

رئیس شورای اسلامی استان البرز ضمن ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال جاری گفت: نمایندگان مردم در تمامی شهرستان های البرز به وظایف خود عمل کرده و علیرغم وجود مشکلات مالی اما درسال جاری تمامی امور مطابق با برنامه پیش رفته است.

ایزدبین ضمن تحلیل عملکرد شوراهای اسلامی شهر فردیس گفت: باتوجه به این که فردیس دوره نخست سیستم مدیریت شهری مستقل خود را پشت می گذارد از همین رو وجود اختلاف نظر میان اعضا امری طبیعی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی عوامل آرامش را از شورای فردیس سلب کرد لذا انتظار داریم مدیران این شهر با قاطعیت و هم افزایی بیشتر جهت توسعه این شهر در زمینه های مختلف گام بردارند و باتوجه به حضور افراد باتجربه در شورای اسلامی شهر فردیس امیدواریم سال آینده این مهم تحقق یابد.

رئیس شورای اسلامی استان البرز ضمن پیش بینی فضای شورایی استان در سال آینده گفت: خوشبختانه شورای اسلامی شهر کرج پس از انتخاب شهردار به آرامش و هماهنگی لازم رسید از همین رو به نظر می رسد باتوجه به ایجاد همدلی میان مدیران شهری و استانی سال آینده توام با شکوفایی البرز در سطوح مختلف باشد.

ایزدبین با اشاره به مهم ترین اهداف شورای اسلامی استان البرز در سال آینده، گفت: احداث ساختمان شورای اسلامی استان البرز و شهرستان کرج از جمله مهم ترین اهداف سال آینده است.

وی به پیگیری مطالبات شورای اسلامی شهرستان های البرز اشاره کرد و گفت: پیگیری مطالبات و رفع نواقص شوراها بر اساس نظام قانونی و مدون از دیگر برنامه هایی است که سال آینده انجام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی استان البرز از تعامل با سازمان محیط زیست خبرداد و گفت: در راستای اجرای اهداف آموزشی تفاهم نامه ای با سازمان محیط زیست البرز منعقد شده تا کارگاه های آموزشی در زمینه حفظ و نگهداری محیط زیست برگزار شود.

وی در پایان گفت: ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به مردم شریف البرز، امیدواریم سال جدید سالی موفق برای استان در تمامی عرصه ها باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.