عضو حزب موتلفه اجرای عدالت را از مهمترین محورهای بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: اجرای عدالت از بنیادی ترین اقدامات امیدافزاست.

اجرای عدالت از مهمترین محورهای بیانیه گام دوم است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمد مهدی اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامیدرباره ضرورت اجرای عدالت در جامعه  و برخورد مقتدرانه قوه قضاییه گفت: رهبر معظم انقلاب شکستن محاصره‌ تبلیغاتی دشمن و پروراندن نهال امید به آینده را نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد جوانان دانستند و از همین رو نیز شاهد هستیم که تحقق عدالت در حق کسانی که دارای قدرت هستند، اثر انکارناپذیری در افزایش امید به آینده خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین اقدام اخیر در صدور حکم تخریب ویلای یک متخلف دانه درشت، اگرچه نویدبخش است؛ اما تازگی ندارد و پیش از این نیز بارها برخوردهای مشابهی با تخلفات مسئولان و نزدیکان آنها انجام شده بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: آنچه در این مورد نسبت به موارد سال‌های قبل تر جدید به نظر می رسد شکلگیری تدریجی یک ساز و کار مردم نهاد در نظارت بر تخلفات، ایفای مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها در پیگیری آن تا نقطه رسیدگی قضایی و جلوگیری از چنین تخلفاتی است.

اسلامی با اشاره به اینکه حاکمیت قانون از جمله محورهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب است، یادآور شد: چنین اقدامات غیرحاکمیتی، می‌تواند اثر بازدارندگی جدی تری از افزودن بر دیوانسالاری نظارتی داشته باشد و به نظر من بخشی از همان «آتش به اختیار» دستور داده شده از سوی رهبر معظم انقلاب است. ویژگی مهم آن دستور که در توضیح ارائه شده از سوی امام خامنه ای در باره بیانیه «گام دوم» نیز بر آن تصریح شد، مطالبه اقدام مطابق با قوانین و مصلحت کشور بود که در این مسیر معطّل کسی نباید ماند و هر کاری که میسّر است، انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: در مسیر اجرای عدالت از طریق مطالبه گری، نباید از حدود قانونی خارج شد و مهم است که در این مسیر، از افراط و تفریط پرهیز شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.