شهردار منطقه ۱۲ مشهد از آمادگی شهر تاریخی توس برای میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد.

اجرای برنامه نوروزگاه در آرامگاه فردوسی

به گزارش قدس آنلاین، احمد محبی بیان کرد: در آستانه سال نو تدابیر و اقدامات لازم برای میزبانی شایسته" شهر تاریخی توس" از مسافران نوروزی اتخاذ شده است.

وی گفت: نوروز ۹۸ در شهر تاریخی توس برای زائران و مجاوران و گردشگران نوروزی متفاوت و بیادماندنی خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۲ مشهد ادامه داد: بولوار شاهنامه و بولوار توس از حیث کیفیت و کمیت فضای سبز، ایمن‌سازی معابر، امنیت عابران و رفت و روب و سیما و منظر شهری با چند سال گذشته قابل مقایسه نیست و شهرداری مشهد با وجود محدودیت‌هایی همچون فقدان طرح جامع و دیگر مشکلات در عرض ۵ سال گذشته در حوزه توسعه شهر توس، سنگ تمام گذاشته است.

وی با بیان اینکه از زمان الحاق شهر تاریخی توس تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: روند توسعه در طول یک سال اخیر شتاب گرفته و احداث جلوخان آرامگاه فردوسی نشانه عزم و اراده مدیریت شهری برای شکوفایی توس است.

محبی در خصوص مراسم نوروزگاه در آرامگاه فردوسی گفت: در سایه بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع)، آرامگاه فردوسی می‌تواند به عنوان یک مکمل برای زائران نوروزی قلمداد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: حال و هوای مسافران نوروزی زیارت و معنویت است و مدیریت شهری تلاش می‌کند محتوای فرهنگی و میراث نهفته در شهر تاریخی توس را به زائران امام رضا(ع) عرضه کند تا به ماندگاری مسافران منجر گردد.

شهردار منطقه ۱۲ مشهد افزود: کمسیون توسعه و عمران توس در شورای اسلامی شهر مشهد فرمان مقام معظم رهبری را جامعه عمل پوشاند و با تصمیمات اخیر این کمسیون به زودی در برخی هسته‌های جمعیتی بولوار شاهنامه نیز بوم گردی و گردشگری باعث رونق اقتصادی می‌شود.

محبی بر اهمیت نقش زبان فارسی در هویت ملی ایرانیان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: زبان فارسی درخشان‌ترین گوهر فرهنگی ما پارسی‌زبانان است و حکیم ابوالقاسم فردوسی در صیانت و تثبیت این میراث گرانبها سهم عمده‌ای دارد؛ ما نیز در قبال این حماسه سرای نامی ایران زمین مسئول هستیم و باید برای شکوفایی فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی تلاش کنیم.

منبع: شهرداری مشهد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.