رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان اعلام کرد: نیروهایی که بدون هماهنگی با دولت سوریه در این کشور حضور دارند دیر یا زود خاک سوریه را ترک خواهند کرد.

تاکید سردار باقری بر خروج نیروهای خارجی از سوریه

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سرلشکر محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به دمشق گفت: این مسئله در اجلاس سه جانبه ایران، سوریه و عراق مورد تاکید قرار خواهد گرفت. همانگونه که ایران به دعوت رسمی دولت سوریه آمده، حضور نیروهای سایر کشورها نیز باید با هماهنگی و مجوز دولت سوریه باشد. باقری با اشاره به حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در منطقه ادلب و منطقه شرق فرات گفت: باید این نیروها هرچه زودتر آن مناطق را ترک کنند.

سرلشکر باقری افزود: هدف از سفر به سوریه شرکت در اجلاس سه جانبه بین ایران، سوریه و عراق با حضور فرماندهان ارشد است تا درباره ادامه مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه هماهنگی و توافقات لازم صورت بگیرد. در چند سال اخیر هماهنگی فوق العاده مناسبی میان ایران، سوریه، روسیه و عراق و همبستگی با محور مقاومت صورت گرفته که به پیروزیهای چشمگیری در مقابله با تروریسم منجر شد و امروز بر مبنای همین پیروزیها تثبیت حاکمیت و پیشرفت به سمت آزاد سازی باقی خاک سوریه صورت می گیرد.

سردار باقری همچنین حضور در جبهه ها و دیدار با رزمندگان به ویژه در منطقه شرق فرات و غوطه شرقی ازجمله برنامه های سفر خود اعلام کرد و افزود: در بازدید از آن مناطق؛ پیروزی ها را به رزمندگان مدافع حرم تبریک خواهم گفت. در دیدارهای جداگانه ای با مقامات نظامی سوریه و عراق، درباره زمینه های همکاری میان نیروهای مسلح کشورمان با این دو کشور همسایه و بسیار مهم در منطقه گفتگو خواهیم کرد.

سردار باقری حمله تروریستی مسلحانه به دو مسجد در نیوزیلند را جنایتی فجیع توصیف و آنرا به شدت محکوم کرد و گفت: این جنایت نشان می دهد که این افراد به ظاهر مسیحی یا مسلمان یا هر دین و آیینی داشته باشند، تحت تاثیر اسلام هراسی که از جانب آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، قرار گرفته اند. جنایت تروریستی نیوزیلند به روش جنایات تکفیریهای داعش صورت گرفته و اربابان این گروه های تروریستی، آنها را آموزش و تجهیز کردند تا با کشتارها، مسلمانان را بترسانند و اسلام را تضعیف کنند. این گروه ها، هیچ فرقی با داعش ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فارغ از مسایل سیاسی همه کشورهای جهان و مقامات رسمی دولتها باید دست بدست هم دهند تا با تروریسم به طور جدی مقابله کنند و معیارهای دوگانه در این جهت حاکم نباشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.